رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه خبر داد؛
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمانشاه گفت: ۵۰ پزشک جهادی در حوزه دهان و دندان افراد بی‌بضاعت را درمان کردند.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 02 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صفدر پروین عصر امروز (١٠ مهر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف اداره‌ای است که بعضی از منافع مالی را از اعتبارات دولتی دریافت می‌کند.

وی افزود: هر کدام از موقوفات اگر متصرفی باشند در اختیار اوقاف و غیر متصرفی در اختیار متولیانی هستند که در متن وقفنامه درج شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در کرمانشاه افراد خیری موقوفات کلانی را بنیان‌گذاری کردند که گذر زمان باعث شده برخی از موقوفات به مرور از بین برود.

وی عنوان کرد: از موقوفاتی که باقی مانده و از آن بهره می‌گیریم موقوفه آیت الله کرکوکی است که ۲۳ هزار رقبه دارد و بسیاری از رقبه ها هنوز متصل نشدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: اگر اتصال پیدا کند به ۴٠ هزار رقبه می‌رسد و ۴٠ هزار مستأجر داشته باشیم و این موقوفات با ۶ نیت اصلی ایجاد شدند.

وی بیان کرد: سه نیت عام المنفعه و مابقی نیات نیز عام المنفعه با محل مصرف دیگر از جمله ترفیع طلاب، کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت و دیگر اهداف را دارند.

این مقام مسئول گفت: سالانه بیش از پنج هزار بسته مهر تحصیلی در قالب محل عواید موقوفه هزینه می‌شود و در شهر کرمانشاه توزیع می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: از محل نیت دارو و درمان سال گذشته به صورت جهادی دندان تمام جوانان محله ملا حسینی و جعفرآباد را ترمیم کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هزینه ترمیم و مواد از محل موقوفه کرکوکی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار