تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) تمثل وحدانیت و بی‌همتایی خداست و مثل و شبیه ندارد، گفت: حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم (تحفیظ نبوی) و تجلیل از منتخبان دوره که شامگاه یکشنبه در سالن صبای صدا و سیمای مشهد برگزار شد، تأکید کرد: هر چند به برکت انقلاب اسلامی کارهای قابل و بزرگی درباره قرآن صورت گرفته، اما هنوز هم فاصله جامعه ما با قرآن بیش از فاصله آسمان و زمین است.

معجزه پیامبر اسلام(ص) برای همه اعصار و بندگان خدا تا روز قیامت برقرار است

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: خداوند متعال بهترین مخلوق خود یعنی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را برای هدایت مردم فرستاد و این نشان از محبت خدا به مردم و جایگاه والای انسان نزد خالق عالم دارد و انسان‌ها باید قدر خود را بدانند که تا این حد در نزد خداوند عزیز و محترم هستند.

وی افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) تمثل وحدانیت، بی‌مانندی و بی‌همتایی خداست و مثل و شبیه ندارد، ضمن اینکه معجزه این انسان بی‌مانند نیز همتا ندارد و در برابر همه معجزاتی که دیگر انبیا داشتند، هیچ‌ کدام در اهمیت و ماندگاری به اعجاز پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نمی‌رسد، این معجزه برای همه اعصار و بندگان خدا تا روز قیامت برقرار است.

مروی خاطرنشان کرد: چیزی که در دست ماست صورت نازل‌شده قرآن است، در حالی‌ که صورت عینی و حقیقی قرآن در قیامت آشکار می‌شود و این عالم ظرفیت تحمل حقیقت قرآن را ندارد و حقیقت قرآن در روز قیامت آشکار می‌شود.

وی افزود: پیامبر(ص) توانست نزول قرآن را تحمل کند، پیامبر اسلام(ص) مرده را زنده نمی‌کند، او با قرآن دل‌های میلیون‌ها انسان مرده و در طریق جهنم را زنده می‌کند و نجات می‌دهد؛ قرآن دل‌ها را زنده می‌کند و در این هدایت نورانیت و سعادت است.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: خداوند قدرت و توانی به‌لحاظ روحی و معنوی به پیامبر(ص) داد که توانست 6 هزار بار تجلی خدا را تحمل کند، در حالی‌ که حضرت موسی(ع) یک بار هم نتوانست این تجلی را تحمل کند.

مروی ادامه داد: جامعه قرآنی تا این اندازه درگیر طلاق و جدایی و اختلاف نیست، حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کند و انسان را متحول و منقلب سازد.

وی افزود: باید تلاش کنیم در حد توان خود به آیات قرآن عمل کنیم، ما در قیامت مورد سؤال و بازخواست قرآن قرار می‌گیریم و باید جواب بدهیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه توفیق عمل به قرآن و پاسداری از حقایق و معارف قرآن را پیدا کنند تا مورد شفاعت قرآن در روز قیامت قرار بگیرند.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم، جمعی از فعالان قرآنی، حافظان شرکت‌کننده در دوره و نیز استاد حسنی‌کارگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار