کد خبر: ۱۱۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 30 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا از خدمت به‌دنبال نعمت نبودند و متاسفانه امروز برخی از مسئولان به‌دنبال نعمت هستند تا خدمت گفت: سیستم‌های نیروگاه باید مجهز باشند‌، خطای انسانی باید کم و تجهیزات دستگاه‌‌ها باید قوی‌تر باشد و تعمیرات اساسی بیشتر شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در مراسم یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهید سلیمی نکا و تکریم مقام شامخ شهید خوشنام، ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهیدان این است که از در خانه خدمت به نعمت، مال و مسائل دیگر توجه نکردند و همواره بر در خانه خدمت به دین و مملکت ایستادند.

وی با اشاره به داستانی از سلطان محمود غزنوی علت علاقه‌اش به ایاز (وزیرش) را بی‌توجهی به سکه‌ها و اموال این پادشاه دانست و افزود: ز خدمت به نعمت نپرداختن درست است، همچنین در روایتی از امام صادق (ع) نیز آمده است که خادم فهمیده ایشان، بین خدمت به امام و شغل پردرآمد دیگر، خدمت به حضرت را انتخاب کرد و به نعمت در این دنیا توجهی نکرد که این داستان شهدای ماست.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه شهدای ما خیلی موقعیت‌های خوبی داشتند، گفت: شهیدان می‌توانستند با حضور در دانشگاه آینده خوبی داشته باشند، اما همه این‌ها را گذاشتند و به خدمت پرداختند، برخی از مسئولان ما اینگونه هستند اما باید قبول کنیم که بعضی‌ها ز نعمت به خدمت پرداختند و می‌خواهند جیب خود را پر کرده و بار خود را ببندند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: برخی از مسئولان با بیت‌المال طوری رفتار می‌کنند که انسان با مال شخصی خود هم اینطور برخورد نمی‌کند و وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهند، اشرافی زندگی می‌کنند، خودروها و خانه‌های آنچنانی، تعمیرات آنچنانی برای دفتر کاری که نیاز به تعمیر ندارد و غیره و از خدمت غافل هستند، اینها یاران نانی و زبانی مملکت هستند نه یاران جانی انقلاب و مملکت.

این مسئول یادآور شد: بسیاری از شهدای ما حاضر نبودند حق الزحمه یا حقوق دریافت کنند، استفاده حداقلی از بیت‌المال داشتند، آن‌ها کجا و یک عده مسئولان بی‌درد و بی احتیاط کجا، چقدر کارخانجات و صنایع را به بهای ناچیز زمین زدند، نساجی بهشهر و قائمشهر چه شد؟ برای همین نیروگاه نیز برنامه داشتند؟ سوال اینجاست که چقدر می‌خواهید؟ چند سال می‌خواهید بمانید؟ چقدر غافلید؟

وی تاکید کرد: خوب است که انسان دین و وجدان و یا هر دو را داشته باشد، شهدای ما هم دین داشتند و هم وجدان، شهیدان وارثان پیامبر اکرم (ص) و اهل بیتش هستند، مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان بدانند به توفیق الهی نمی‌گذاریم نام شهید و شهادت در این کشور فراموش شود پس برگزاری این یادواره‌ها بسیار مهم است تا ناخواسته دنیازده نشویم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه از یادواره‌ها باید معنویت و ایمان در جامعه تقویت شود، عنوان کرد: خدا کند که شهیدان به ما و این کشور نظر کنند و نظرشان ادامه داشته باشد، اگر خدا ببیند که دغدغه شهدا، دین و انقلاب در درون ما هست ما را حمایت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بحث توجه به قوت و ضعف نیروگاه شهید سلیمی، گفت: این نیروگاه بیش از ۴۰سال است که به مردم خدمت کرده، کارگران اینجا در مقابل بمباران صدامیان ایستادند که این خدمات بسیار جای تشکر دارد.

این مسئول با بیان اینکه در تابستان سال گذشته و امسال با تدبیر درست دولت سیزدهم نه قطعی آب، نه برق و نه گاز داشتیم، بیان کرد: امروز شاهد خلع سلاح آمریکایی‌ها در عراق، ارتباط گسترده کشور با کشورهای منطقه، غلبه بر کرونا با ساخت واکسن، جلوگیری از خالی شدن خزانه در کشور، قرآن بالای دست گرفتن رئیس جمهور در مجمع بین الملل و غیره هستیم اما برخی از مسئولین قدر این دولت را ندانسته و همراهی و دغدغه لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان در بحث کشاورزی، صنعت، پسماند، حفظ منابع طبیعی، گردشگری، صادرات، واردات، تولید و غیره مشکل داریم البته خدماتی هم انجام گرفته است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان در ارتباط با مسائل موجود در نیروگاه، بیان کرد: در رابطه با سوخت مازوت، آلاینده‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید با تجهیز سیستم این ضعف برطرف شود، یا اینکه آب شیرین‌کن اینجا ضعیف کار می‌کند، کشت و صنعت منطقه اسلام آباد با مشکل مواجه خواهد شد، سطح آب‌های زیرزمینی روز به روز در حال کاهش است، سیستم‌های نیروگاه باید مجهز باشند‌، خطای انسانی باید کم و تجهیزات دستگاه‌‌ها باید قوی‌تر باشد و تعمیرات اساسی بیشتر شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار