فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به بیکاری به عنوان دغدغه عمده مردم استان، گفت: باید آن را روز به روز کاهش داد که بخشی با کمک دولت است و بخشی نیاز به کار بیشتر و استفاده از افراد توانمند و سرمایه گذاران دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 30 September 2023

سردار حسن شاهوارپور امروز(۸مهر) در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص)، اظهار کرد: دفاع مقدس یا جنگی که بر ما تحمیل شد یک تهدید تمام عیار بود؛ تهدیدی که در برنامه ریزی دشمنان با هدف ساقط کردن جمهوری اسلامی بود. آنچه که امام به عنوان فرمانده و معمار انقلاب تدبیر کرد، این بود که تهدید را تبدیل به فرصت کردند.‌

وی افزود: تبدیل تهدید به فرصت به این راحتی نیست و با برنامه و درایت است. یک کشوری به عرض و طول هزار و ۲۰۰ کیلومتر تهدید و انواع سلاح ها استفاده می شود اما ملت آن را تبدیل به فرصت کرد. نگاه امام این بود که همه کنار هم باشند و در جنگ نیز نگاه این بود. در شش ماه اول جنگ با مدیریت میدانی بنی صدر، نیروهای مسلح انسجام لازم را برای برخورد با دشمن نداشتند و این عامل باعث شد که موفقیت هایی در ابتدای جنگ نداشتیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: وقتی مدیریت راهبردی امام در حوزه میدان خود را نشان داد اثرات را دیدیم. مردمی کردن جنگ موضوع دیگر بود. اگر امروز دولت و رییس دولت می گوید اقتصاد مردمی شود، باید واقعا اقتصاد را مردمی کنیم. اوایل جنگ، مردم مطالبه می کردند که چه زمانی عراقی ها را بیرون می کنید؟ فکر می کردند که نیروهای مسلح به تنهایی می توانند این کار را انجام دهند ولی با وضعیتی که داشتیم اصلا امکان نداشت که نیروهای بعثی را شکست دهیم. ما با رویکرد و نگاه جدید وارد میدان می‌شدیم و آن هم وارد شدن مردم بود. وقتی مردم در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند، دیگر کسی مطالبه نمی‌کرد چون مردم پاسخگو بودند.

سردار شاهوارپور گفت: یکی از موضوعات دیگری که به خوبی به آن دسترسی پیدا کردیم، پایش کارگزاران نظام بود؛ کارگزارانی که مرد میدان بودند. آنانی که نگاهشان به داخل بود و منافع انقلاب و مردم را اول می‌دانستند مرد میدان شدند و آنانی که منافع خود را اول می دانستند یا فرار کردند یا از صحنه کنار رفتند و منتقد شدند.

وی عنوان کرد: جریان نفاق یکی از عوامل نفوذی بودند که اطلاعات ما را جمع آوری و برای بعثی ها می‌بردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج گفت: امروز نیز تهدیدات وجود دارد و یکی از تهدیدات جدی در بدنه کارگزاری نظام، کارآمدی و ناکارآمدی است. یعنی اگر بدنه نظام ناکارآمد باشد، تهدید از درون است. اگر ناامید و کم کار باشیم، فکر جهادی نداشته باشیم و به فکر مردم نباشیم و نیز به فکر منافع خود باشیم، حتما این تهدید است و می تواند بسترساز یک تهدید تمام عیار مانند جنگ باشد.

وی گفت: سال گذشته یک لحظه غفلت کردیم که عوارض آن از گذشته بود. دشمن نیز طمع کرد و فکر کرد می تواند کاری کند؛ از اول سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی کرده بود و کار را به وضعیتی رساند تا بتواند سوژه یابی کند. دشمن تلاش کرد اما همه دلسوزان نظام کنار هم آمدند و با هدایت رهبری و برنامه ریزی دولت در ارتباطات خارجی، دشمن ناامید شد. هم آنانی که با روسای جمهور آلمان و فرانسه و با فراری های خودفروخته مزدور عکس سلفی می گرفتند، همه یکی یکی گفتند اشتباه کردیم، چون مردم در کنار نظام آمدند. جهاد تبیین با گستره وسیع اتفاق افتاد.

سردار شاهوارپور ادامه داد: خوزستان به معنای واقعی کشور است؛ از بعد سرزمینی، جمعیتی و تاریخی منطقه ای  وسیع و دارای تراز کشوری است. مسئولان این استان باید تراز خود را بشناسند. باید احساس کنیم که جای ده‌ها شهید نشسته‌ایم و باید شبانه روز تلاش کنیم. باید به بحث امنیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: در همه زیرساخت ها از جمله آب و راه که نگرانی و مسایل مردم است باید به فکر چاره بود؛ یکی از مسایل که امروز نگرانی عمده همه ما است بیکاری است. نسبت به این موضوع احساس می کنیم که دولت باید این مشکل را حل کند. هر مجموعه و شهرستان در خوزستان باید بر بیکاری تمرکز و برنامه ریزی کند و بیکاری را باید روز به روز کاهش داد. بخشی با کمک دولت است و بخشی نیاز به کار بیشتر و استفاده از افراد توانمند و سرمایه گذاران دارد. لذا باید نسبت به بیکاری به عنوان شاخص  عمده در نگرانی جامعه و مردم پرداخته شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار