آنفولانزا، سرماخوردگی و ویروس های RSV، عفونت های تنفسی و به شدت مسری هستند؛ فراموش نکنید که تفاوت های ظریفی در تشخیص علائم و درمان آنها وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 30 September 2023

تابناک فارس به نقل از سلامت نیوز: این سه ویروس که باعث بروز عفونت های تنفسی می شوند، مسری هستند و همه ساله سیستم بیمارستانی و کادر درمان را تحت فشار قرار می دهند.

ویروس آنفلوآنزا
آنفلوآنزا ویروسی است که باعث عفونت تنفسی می شودو این عفونت مسری در ریه ها، بینی و گلو شما رخ می دهد.

عفونت آنفلوآنزا معمولاً از طریق تنفس افراد آلوده، سرفه، عطسه و صحبت کردن منتقل می شود.

علائم آنفلوآنزا
علائم آنفلوآنزا شامل تب، درد عضلانی، درجه حرارت بالا، گلودرد، سرفه خشک، سردرد، کم خوابی، بی اشتهایی، اسهال، ضعف، خستگی، تهوع و استفراغ است. علائم معمولاً پس از عفونت بسیار سریع ظاهر می شوند.

آنفلوآنزا در افراد مختلف به طور متفاوتی تأثیر می گذارد و برای برخی افراد می تواند یک بیماری بسیار جدی باشد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که سالانه 650000 نفر در اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست می دهند. افرادی که در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزای جدی هستند، عبارتند از : افراد مسن، باردار، مبتلا به آسم یا بیماری قلبی.

فصل آنفلوآنزا چه زمانی است؟
در حالی که می توانید در تمام طول سال به آنفلوآنزا مبتلا شوید، فصل اوج آنفلوآنزا در ماه های زمستان است و فصل آنفلوآنزا از ابتدای اکتبر تا پایان آوریل ادامه دارد.

 

درمان های آنفلوآنزا
از آنجایی که آنفلوآنزا یک ویروس است، آنتی بیوتیک ها برای درمان آنفلوآنزا موثر نیستند. با این حال، داروهای ضد ویروسی در دسترس هستند. همچنین، واکسن آنفلوآنزا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل می کند.

به طور کلی زمانی که به آنفلوآنزا دچار می شوید توصیه می شود استراحت کنید، مایعات زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید، غذای سالم بخورید و اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

همچنین، مکمل های سرماخوردگی و آنفلوآنزا ممکن است به کاهش شدت بیماری کمک کنند.

سرماخوردگی
سرماخوردگی به طور منظم با آنفلوآنزا اشتباه گرفته می شود. سرماخوردگی یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است و در بینی و گلو شما رخ می دهد.

علائم سرماخوردگی
علائم سرماخوردگی معمولاً به تدریج ظاهر می شوند. این علائم شامل:

عطسه
آبریزش بینی
انسداد بینی
گلودرد
سرفه
سردرد
بدن درد
احساس فشار در گوش
کاهش حس چشایی
کاهش حس بویایی
تب
ویروس سنسیتیال تنفسی (RSV)
ویروس سنسیتیال تنفسی (RSV) یک ویروس مسری است که باعث عفونت تنفسی می شود و مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا، RSV از قطرات تنفسی افراد آلوده مانند سرفه و عطسه منتقل می شود. متاسفانه هیچ واکسنی برای RSV وجود ندارد.

علائم RSV
علائم ویروس سنسیتیال تنفسی (RSV) شامل:

آبریزش بینی
سرفه
گلودرد
عطسه
تب
خس خس سینه
سردرد
کاهش اشتها
در حالی که بیشتر افراد در عرض چند هفته از RSV بهبود می یابند، افراد مسن و نوزادان در معرض خطر بیشتری قرار دارند. این بیماری پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری جدی و خطرناک را دارد که باعث بیماری حاد تنفسی و ذات الریه می شود.

 

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا جلوگیری کنیم؟
به گزارش سلامت نیوز، در حالی که هیچ راه جادویی برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا وجود ندارد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال عفونت انجام دهید؛ مانند:

هر سال واکسن آنفلوآنزا دریافت کنید.
تماس با افراد آلوده را کاهش دهید.
بهداشت شستن دست ها را خوب تمرین کنید.
بهبود سلامت عمومی و تناسب اندام را رعایت کنید.
سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.
ویتامین ها و مکمل های توصیه شده را مصرف کنید تا مطمئن شوید که بدن شما مواد مغذی کافی برای مبارزه با بیماری دارد.
سیستم ایمنی و ویروس ها
سیستم ایمنی یا همان سیستم دفاعی بدن ما، با عفونت های ایجاد شده توسط ویروس ها مبارزه می کند. همه ما برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی به مواد مغذی و ویتامین های کلیدی نیاز داریم.

آنتی ژن ها مواد مضری هستند که پاسخ های ایمنی را تحریک می کنند. باکتری ها و ویروس ها آنتی ژن هستند و پاسخ های سیستم ایمنی به پیشگیری یا محدود کردن بیماری از آنتی ژن های سمی کمک می کند و در اصل این کار را با تولید آنتی بادی هایی برای محافظت از بدن ما انجام می دهد.

ویتامین ها و مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی می توانند به مبارزه با آنفلوآنزا و سرماخوردگی کمک کنند.

 

بهترین ویتامین ها و مواد معدنی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا کدامند؟
بهترین ویتامین ها برای فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا حاوی مواد مغذی هستند که سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند. مکمل های سرماخوردگی و آنفلوآنزا شامل ویتامین C، روی یا همان زینک، ویتامین D، ویتامین B6، ویتامین E، منیزیم، پروبیوتیک ها و جینسینگ می شوند.

ویتامین C
ویتامین C یک ماده مغذی ضروری و آنتی اکسیدان کلیدی برای دفع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. مزایای دیگر ویتامین C حمایت از عملکرد صحیح سیستم ایمنی و کمک به کاهش خستگی است.

برای دهه ها، ویتامین C برای کمک به درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده می شود؛ ویتامین C به بدن کمک می کند تا سیستم دفاعی خود را برای دفاع در برابر عفونت های ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر ویروس ها تقویت و آماده کند. از آنجایی که بدن ما نمی تواند ویتامین C را برای مدت طولانی تولید یا ذخیره کند، باید از طریق رژیم غذایی و مکمل های غذایی دریافت شود.

روی (زینک)
روی یک ماده معدنی ضروری است که به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی کمک می کند. مزایای روی شامل حمایت از سیستم ایمنی سالم، کاهش التهاب و یک جزء حیاتی برای عملکرد صحیح صدها آنزیم است که واکنش های شیمیایی ضروری را در بدن ما انجام می دهند.

روی به دفع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می کند و در عین حال به روند بهبودی سرعت می بخشد.

ویتامین D
مزایای ویتامین D شامل مبارزه با عفونت ها، حمایت از سیستم ایمنی و کمک به سلامت ریه است.

ویتامین D توسط بسیاری از دولت ها به عنوان یک ویتامین کلیدی برای کاهش تأثیر کووید-19 نیز توصیه می شود. دریافت این ویتامین همچنین برای کاهش خطر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی مهم است.

ناگفته نماند که ویتامین D به مبارزه با ویروس آنفلوآنزا نیز کمک می کند.

آزمایش‌های بالینی و مطالعات نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D می‌توانند به کاهش خطرات بیماری‌های جدی ناشی از آنفلوآنزا و کووید-۱۹ کمک کنند.

علاوه بر این، شواهد نشان می دهد مکمل ویتامین D می تواند خطر ابتلا به آنفلوآنزا و عفونت های COVID-19 و مرگ و میر را کاهش دهد که اهمیت ویتامین D برای کاهش خطر عفونت های دستگاه تنفسی را برجسته می کند.

ویتامین B6
مزایای ویتامین B شامل حمایت از سطوح انرژی، متابولیسم خوب، سیستم عصبی سالم و سیستم ایمنی قوی است.

ویتامین B6 به بدن ما در تولید گلبول های قرمز کمک می کند. این سلول‌های خونی اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند تا مواد مغذی کلیدی را برای اندام‌های حیاتی و ماهیچه‌های ما برای عملکرد صحیح فراهم کنند؛ بنابراین این ویتامین سیستم ایمنی بدن ما را برای محافظت در برابر بیماری های مختلف به خصوص در فصل سرما، پشتیبانی می کند.

ویتامین E
به گزارش سلامت نیوز، ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی با اثرات آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند تا از بدن ما در برابر حمله رادیکال های آزاد دفاع کند.

مطالعه ای که توسط هری همیلا از دپارتمان بهداشت عمومی در دانشگاه هلسینکی انجام شد، نشان داد که با مصرف مکمل ویتامین E، بروز سرماخوردگی 28 درصد کاهش می یابد.

منیزیم
این ماده معدنی ضروری از بسیاری از عملکردهای بدن پشتیبانی و همچنین به عملکرد مؤثر سایر مواد معدنی کمک می کند. فواید آن در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، سطح انرژی، دندان‌ها، سیستم عصبی، قلب و سیستم ایمنی مشاهده شده است.

منیزیم به مبارزه با عفونت ها کمک می کند؛ این ماده مغذی برای انتقال ویتامین D در اطراف خون بدن ما مورد نیاز است. همچنین این ماده معدنی به فعال کردن مزایای ویتامین D برای حمایت از عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند.

علاوه بر این، منیزیم به تنظیم دمای بدن کمک می کند که برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مهم است.

مطالعه ای توسط جیمز دی نیکولانتونیو و جیمز اچ اوکیف، کمبود منیزیم و ویتامین D را به عنوان یک علت بالقوه اختلال عملکرد سیستم ایمنی در بیماران کووید-19 بررسی کرد. این بررسی نشان می دهد که سطوح پایین منیزیم می تواند سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی را کاهش دهد. کمبود منیزیم به کاهش پاسخ‌های سیستم ایمنی منجر می شود که برای دفع علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مورد نیاز است.

پروبیوتیک ها
پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که از سلامتی ما حمایت می کنند و حضور آنها به یک سیستم ایمنی سالم کمک می کند. به گفته دکتر آبیناش ویرک در کلینیک مایو، پروبیوتیک ها ممکن است در پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند.

آنها این کار را با بهبود پاسخ ایمنی بدن به ویروس انجام می دهند.

جینسینگ
تحقیقات انجام شده توسط سانگ مو کانگ در دانشگاه ایالتی جورجیا، بررسی می کند که آیا جینسینگ قرمز کره ای اثرات پیشگیرانه ای برای ویروس آنفلوآنزا دارد یا خیر. این مطالعه نتیجه می گیرد که جینسینگ می تواند به درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا و ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) کمک کند. نشان داده شد که جینسینگ قرمز بقای سلول های اپیتلیال ریه انسان را که به ویروس آنفلوآنزا آلوده شده بودند، بهبود می بخشد.

 

مکمل های سرماخوردگی و آنفلوآنزا
چه مکمل هایی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید هستند؟ با ویتامین ها و مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی، آنفلوآنزا را از بین ببرید.

این مکمل ها می توانند به بهبودی و کاهش اثرات ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کنند.

مکمل های توصیه شده برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا عبارتند از:

قرص جوشان ویتامین C و زینک: این ترکیب، برای کمک به حفظ سیستم ایمنی سالم، مبارزه با عفونت ها، مبارزه با ویروس های سرماخوردگی و کاهش خستگی، از سیستم ایمنی دوگانه پشتیبانی می کند.
قرص ویتامین C و زینک: به حمایت از سیستم ایمنی سالم، مبارزه با عفونت ها، کاهش خستگی، مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می کند.
قرص ویتامین D دوز روزانه و ویتامین D: این ترکیب از سیستم ایمنی، ماهیچه ها، استخوان ها و دندان های سالم پشتیبانی می کند.
مکمل ویتامین B کمپلکس: این مکمل به آزاد شدن انرژی در بدن کمک می کند و مواد معدنی کلیدی را برای یک سیستم ایمنی سالم فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار