مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از کشف یک‌هزار و ۱۰۸ تن فرآورده‌های خام دام و پروتئینی غیربهداشتی در استان خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۷۱۶ تن آن معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 30 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی تنگستانی، امنیت غذایی از مزرعه تا سفره را از مأموریت‌های دامپزشکی دانست و اظهار داشت: در این راستا با اردو‌های جهادی سازمان دامپزشکی دام‌های عشایر و روستایی به‌صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ اردوی جهادی برای واکسینه کردن دام‌های عشایر و روستایی استان بوشهر انجام شد گفت: در این اردوی جهادی بیش از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند و به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار دام، واکسن استراتژیک به‌صورت رایگان تزریق شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تعداد اردو‌های جهادی برای واکسینه شدن دام عشایر و روستایی استان در سال جاری تاکنون را ۱۲ اردو و واکسینه شدن یک میلیون و ۳۰۰ هزار دام دانست و خاطرنشان کرد: در این عملیات دام‌های سبک و سنگین عشایر و روستاییان علیه بیماری، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، تب مالت، آبله، شاربن، هاری واکسینه شدند.

تنگستانی سمپاشی اماکن دام استان بوشهر را از دیگر مأموریت‌های دامپزشکی دانست و خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از ۷۵۳ هزار متر مربع اماکن دامی و ۲۲۱ هزار مورد بدن دام در استان بوشهر به‌صورت رایگان سمپاشی شد.

وی نظارت بهداشتی ۵۷ هزار مورد بر مواد غذایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این طرح ۱۰ هزار و ۱۰۳ مورد مواد غذایی غیربهداشتی شناسایی و یک میلیون و ۱۰۸ هزار کیلوگرم فرآورده ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از کشف یک‌هزار و ۱۰۸ تن فرآورده‌های خام دام و پروتئینی غیربهداشتی در استان خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۷۱۶ تن آن معدوم شد.

تنگستانی نظارت بهداشتی بر کشتار ۳۱ هزار و ۴۹۱ دام را از دیگر طرح‌های دامپزشکی استان بوشهر برشمرد و اضافه کرد: در یکسال گذشته ضمن نظارت بر کشتار ۱۴ میلیون طیور ۳۲ هزار و ۸۱۹ لاشه طیور و ۱۱۲ لاشه دام غیربهداشتی ضبط شد.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار