امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ما یقین داریم خیلی طول نخواهد کشید تا شاهد فروپاشی رژیم منحوس صهیونیستی باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 29 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: میلاد رسول اکرم (ص) و ولادت امام صادق (ع) را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم و همه این تبریک‌ها را به محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی و همه تبریکات عالم را به محضر امام زمان (عج) تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز میلاد پیامبر (ص) به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است، پیغمبری که به فرموده خدای متعال رحمت للعالمین است، پیامبر (ص) برای همه عالم، نه فقط مسلمانان، رسول رحمت است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند درباره پیامبر (ص) در آیه ۴ سوره قلم فرمود «وَإِنَّکَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ»، یعنی (و یقیناً تو بر بلندای سجایای اخلاقی عظیمی قرار داری)، خداوند در این آیه فرموده‌ای پیغمبر تو در اخلاق چقدر بزرگ و باعظمت هستی.
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین خدای متعال در آیه ۲۱ سوره احزاب به ما فرمود «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، یعنی (قطعاً براى شما در اقتدا به رسول خدا سرمشقى نیکوست).

وی خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرمود اخلاق تو باعظمت است، به ما هم فرمود اسوه، الگو و سرمشق زندگی شما رسول خداست، اخلاقتان را از او یاد بگیرید، علم حکمت را از او بیاموزید، اخلاق حسنه و مهربانی را از او فرا بگیرید، احترام به همسر و دختر را از او یاد بگیرید، آن زمان که برخی دختران خود را زنده به گور می‌کردند، پیامبر (ص) می‌آمد دست دختر خود را می‌بوسید، برای اینکه جایگاه معنوی زن را به جامعه انسانی آموزش دهد، خداوند به ما می‌فرماید احترام به همه کسانی که حتی با شما مخالف هستند را از پیامبر (ص) یاد بگیرید و استقلال و کرامت انسانی را از او بیاموزید.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: همین پیامبری که اخلاقشان اخلاق باعظمت است فرمودند من مبعوث شدم تا ارزش‌های اخلاقی و کرامت انسانی را به قله برسانم، حقیقتاً پیروان رسول اکرم (ص) در عالم سربلند هستند که معلم و پیشوایی این چنینی دارند که هر چه خوبی، افتخار و عظمت است آن حضرت برای ما به ارمغان آورده اند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مبادا کاری کنیم که قرآن و قرآن‌های ناطق یعنی ائمه (ع) مهجور باشند، یعنی مبادا از این‌ها فاصله بگیریم، خداوند می‌خواهد ما به این‌ها بپیوندیم و با آنان زندگی کنیم.

وی یادآور شد: ولادت امام صادق (ع) را تبریک عرض می‌کنم، امام صادق (ع) فرمودند هر خانه‌ای که در آن قرآن قرائت شود و یاد خدا در آن خانه باشد برکت آن خانه زیاد می‌شود، فرشتگان خدا در آن خانه رفت و آمد می‌کنند، شیطان از آن خانه دور می‌شود، این خانه‌ای که در آن قرآن قرائت می‌شود برای اهل آسمان‌ها نورانی و درخشان است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این حدیث یعنی هر مسئله‌ای که پیش می‌آید ببینیم خانم و آقای خانه، دختر و پسر این خانه، پدربزرگ و مادربزرگ این خانه، حرفشان حرف خدا، دین، انصاف، عدالت، مهربانی و انسانیت است، چرا در برخی خانه‌ها دائم شاهد اختلاف، ترشرویی و بداخلاقی هستیم؟ برای این است که شیطان در آن خانه‌ها رفت و آمد می‌کند، اگر بخواهیم شیطان از این خانه دور شود، قرائت قرآن باید وارد منازل شود، اما آن جایی که لبخند، مهربانی و احترام متقابل بین اهالی منزل است به دلیل حضور فرشته هاست.

وی عنوان کرد: قرآن نور است و شیطان ظلمت و تاریکی است، وقتی نور بیاید دیگر ظلمت، تاریکی و بداخلاقی نمی‌ماند، این خانه قرآنی، خدایی، انسانی، عدالت و مهربانی برای اهل آسمان‌ها می‌درخشد، همان طور که ما زمینیان ستارگان درخشان را در آسمان می‌بینیم، اهل آسمان نیز این خانه را مانند ستاره درخشنده تماشا می‌کنند.

آیت ‎الله عابدینی افزود: خانه‌ای که خبری از قرآن، نام و یاد خدا در آن نیست، انصاف، عدالت و مهربانی دیده نمی‌شود و بد زبانی و بد اخلاقی وجود دارد. حضرت فرمود در آن خانه برکت به حداقل می‌رسد و فرشتگان از آن خانه می‌روند و شیاطین در آن حاضر می‌شوند و کار خود را می‌کنند و نتیجه آن طلاق، حق کشی، ظلم و بداخلاقی و پرهیز از فرزندآوری می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌خواستند ابتدا به کویت بروند، اما حاکمیت کویت لیاقت پذیرش ایشان را نداشت و این خواست خدا بود که امام راحل به کشوری بروند که همه مردم دنیا او را ببینند و یک دوره تماشایی برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) از آنجا پیامشان را به همه اهل عالم می‌رساندند و اعلامیه پشت اعلامیه صادر می‌شد و رهنمود‌های امام به دست مردم می‌رسد و الحمدالله انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. روح امام با انبیاء و اولیاء محشور باشد چرا که این همه خیر، رحمت، برکت، کرامت، استقلال و آزادگی به ارمغان آورد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با اشاره ره روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: امروز کودکان و نوجوانان فلسطینی بیشترین نقش را برای زنده نگه داشتن انقلاب مردم مظلوم فلسطین دارند و همه ملت فلسطین دخیل هستند و الحمدالله کم کم همه مردم مسلمان در کشور‌های اسلامی همراهی خواهند کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در سال ۱۳۷۰ رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند نباید شک کرد که این شجره خبیثه (رژیم صهیونیستی) که ریشه ندارد بدون شک از بین خواهد رفت و سپس فرمودند از بین رفتن آن به همت جوانان فلسطینی بستگی دارد و هر چه همت خود را بیشتر کنند این نابودی زودتر اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: باید دست این نوجوانان و جوانان را که در آن شرایط ظلم پای مبارزه هستند را بوسید، بسیاری از کودکان و نوجوانان در آن شرایط در زندان‌ها به سر می‌برند و بسیاری از آن‌هایی که در زندان نیستند با رژیم منحوس صهیونیستی در جنگ هستند و ما یقین داریم خیلی طول نخواهد کشید تا شاهد فروپاشی آن رژیم منحوس باشیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: بزرگداشت سرداران بزرگ اسلام شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا که پیشکسوتان متفکر و جوانمرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و عرصه دفاع را گرامی میداریم.

ماهواره نور ۳ جایزه اخلاص و ایمان دانشمندان جوان نیروی هوافضای سپاه بود

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ تأکید کرد: خدا را به خاطر این موفقیت سپاسگزاریم چرا که با پرتاپ این ماهواره باب جدیدی از دانش آن در کشور باز شد و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در هوا و فضا و رصد اطلاعات بسیار ارتقا بخشید و زمینه پیشرفت و موفقیت را که ان شاءالله بزودی شاهد مراحل بعد و پرتاب‌های دیگر خواهیم بود، فراهم آورد.

وی اضافه کرد: واقعا باید به خاطر این عزت و دستاورد‌های علمی و دفاعی خدا را شاکر باشیم که این پیشرفت‌ها برکات اسلام، خون شهدا، رهنمود‌های امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستیم. این دستاورد مهم جایزه اخلاص و ایمان دانشمندان متخصص و جوان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستیم و به ملتمان و مستضعفان عالم تبریک عرض می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در منازعه بین آذربایجان و ارمنستان آن چه که برای ما بسیار مهم است، مرز‌های بین المللی است و این مرز‌ها خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. همچین نباید تروریست‌های تزریقی مانند داعشی‌ها از این فرصت استفاده کنند و به مرز‌های کشور ما نزدیک شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این در حقیقت تهدیدی است برای آن‌هایی که نیت سوء دارند تا مبادا دست به کار خطرناکی بزنند، اگر هم در ذهن آلوده آمریکایی می‌آید که بیایند در این جا‌ها حضور پیدا کنند، خوب است ما به آنان یادآوری کنیم شما مگر در عراق چه غلطی کردید، شما در یمن که جنگ نیابتی راه انداختید چه بهره‌ای بردید که اینجا می‌خواهید آن را تکرار کنید؟ در سوریه غیر از اینکه بساطتان برچیده شود چه دستاوردی داشتید؟ همین‌ها برای شما تجربه شود و دست به کار‌های احمقانه نزنید، این پیام جمهوری اسلامی به آنانی است که نیت‌های متجاوزانه دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز روز آتش نشانی است، این روز را گرامی می‌داریم و به عزیزان عرصه ایمنی مردم که جان خود را برای سلامتی مردم به خطر می‌اندازند تبریک و خداقوت عرض می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شمس و شاگرد شیفته مکتب او مولوی را داریم، به آنان احترام می‌گذاریم و از معارف آنان که معمولاً برگرفته از معارف قرآنی و اهل بیتی است، استفاده کنیم.

سالمندان عزیز برکت جامعه هستند

آیت الله عابدینی تأکید کرد: روز جهانی سالمندان را در پیش داریم، شاید خیلی جا‌ها به سالمندان با این دیدگاه می‌نگرند که این‌ها کاری از دستشان بر نمی‌آید، اما در نگاه رسول اکرم (ص)، ائمه (ع) و در نگاه یک مسلمان عاقل، فهمیده و بامعرفت، این سالمندان عزیز برکت جامعه هستند، خدا به وسیله آن‌ها به ما رحم می‌کند، ما باید دست و پای آنان را ببوسیم، به آن‌ها احترام بگذاریم و آن‌ها را مایه همه خوبی‌های زندگی به حساب بیاوریم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار