رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ارتقاء قدرت نظامی بود و امروز به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافته ایم.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 29 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در مراسم یادواره شهدای ۱۲۲ شهید شهر زیاران و حومه که عصر امروز در مسجد ولیعصر (عج) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) به مردم فرمود: «شما می‌توانید برای امام زمان نیرو آماده کنید». در سال ۱۳۵۷ امام به همه ثابت کرد که وقت قیام است، اما کسی باور نمی‌کرد در میان فشار‌های آن دوران، رهبر انقلاب از فرانسه به کشور بازگردد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با درک و شناخت اهداف انقلاب اسلامی، ابتدا ترور‌ها را را آغاز کرد. بعد از به شهادت رساندن شهید مطهری، نسبت به ترور مقام معظم رهبری اقدام کرد که خوشبختانه به هدف شوم خود نرسید.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار ادامه داد: امروز دشمن با همه وجود می‌خواهد به مقام معظم رهبری خدشه وارد کند، اما در این مسیر هم ناکام مانده است.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: یکی از دستاورد‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، ارتقاء قدرت نظامی بود و امروز به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافته ایم. برای ظهور امام زمان (عج) هم باید قدرت اقتصادی داشته باشیم و متکی به هیچ کشوری نباشیم. امروز در حال تکمیل این قدرت هستیم و گرچه سختی‌هایی را متحمل می‌شویم، اما این آرمان قطعا محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که «با عبور از پیچ تاریخی، نزدیکی قله‌ها هستیم» در ادامه این سخن امام راحل است که فرمود: «این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است». یعنی زمان نابودی اسرائیل و شکستن استکبار جهانی است.



رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: روح در محدودیت جسم انسان گرفتار است و اینکه دشمن فکر می‌کند با شهادت رزمندگان و نخبگان نظامی، آن‌ها را از اثر دهی خارج کرده، تصور اشتباهی است، چرا که خداوند فرموده: «کسی که در راه من جسمش را از دست بدهد، زنده است» و به او مقام عند ربهم یرزقون و علیین عطا می‌کند.

حجت الاسلام طائب اذعان کرد: رزمندانی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن جان خود را نثار کردند، از نوابغ روزگار هستند و برنده زندگی دنیوی شدند چرا که خدا خریدار آن‌ها بود و نمی‌شود بر روی آن‌ها قیمت گذاشت.

وی ادامه داد: تفاوت شهدا با اموات در این است که هرکس از دنیا برود نامه اعمالش بسته می‌شود، اما نامه عمل شهدا به دلیل اینکه زنده هستند، باز است و حیات طیبه دارند و اثرگذاری آن‌ها بعد از شهادت، وسیع‌تر و بیشتر است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار