رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ٢٨ هزار قلم دارو تاریخ مصرف گذشته دامپزشکی به ارزش یازده میلیارد ریال از یک شرکت پخش دارو و واکسن در کرمانشاه کشف شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 28 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین صیاد غلامی، اظهار کرد: بازدید از شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها به صورت منظم و ماهانه توسط دامپزشکی کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزود: به صورت سرزده و بدون هماهنگی نیز بازرسی ویژه از شرکت‌های پخش، داروخانه و درمانگاه‌ها داریم که در بازرسی اخیر از یک شرکت، ٢٨ هزار قلم دارو تاریخ مصرف گذشته به ارزش یازده میلیارد ریال کشف شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: پرونده قضایی برای متخلفین این شرکت تشکیل شده و به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شدند، حکم معدوم سازی این اقلام نیز صادر می‌شود.

وی گفت: برخورد قضایی با متخلفین با توجه به حجم کالای اکتشافی است و مسئول فنی شرکت هم به هیئت بررسی تخلفات صنفی معرفی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: انواع آنتی بیوتیک، ویتامین و سایر داروها در داروهای اکتشافی موجود بوده و در ۶ ماهه گذشته از یک شرکت پخش دیگر حدود ۶ میلیارد تومان دارو کشف شد که توزیع و خرید خارج از شبکه داشتند.

غلامی تأکید کرد: توصیه من به شهروندان و بهره‌برداران این حوزه این است که داروهای خود را از مراجع قانونی تهیه کنند که نظارت‌ها در آن بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار