کد خبر: ۱۱۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 26 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، چندی پیش با دستگیری زن قاتل سریالی چندین مرد سالخورده مازندرانی ، پرده از جنایت هولناک این زن بدجنس برداشته شد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنایت هولناک به گوش می رسد.

به همین جهت به جزییات کامل از نحوه زندگی و طرز برخورد با قربانیان این حادثه پرداختیم:
کلثوم اکبری

نام هنگام تولد: کلثوم

زادهٔ۱۳۴۶ خورشیدی
در روستای_ملک‌آباد_بالای شهرستان ساری

دیگر نام‌ها : کلثوم ننه، بیوهٔ سیاه، قاتل مردان مازندرانی جزئیات قربانیان مردان سالخوردهٔ تنها و ثروتمند (۱۱) نفر

تاریخ دستگیری: شهریور ۱۴۰۲ محل حبس استان مازندران


کلثوم اکبری (زادهٔ ۱۳۴۶) در روستای ملک‌آباد بالا، قاتل زنجیره‌ای زن اهل ایران است. او پس از آن‌که در شهریور ۱۴۰۲ به ظن دست داشتن در مرگ همسر ۸۲ ساله‌اش بازداشت شد به قتل ۱۰ نفر دیگر طی ۲۰ سال اعتراف کرد.

هر چند بررسی‌ها نشان می‌دهند که کلثوم در این سال‌ها ۱۳ شوهر صیغه‌ای داشته که همگی جان شان را از دست داده‌اند و احتمال می‌رود آمار قربانیان او بیش از ۱۱ نفر باشد. او پس از مهین قدیری دومین قاتل زنجیره‌ای زن ایرانی به‌شمار می‌آید.

شگرد

قربانیان

میراحمد (میرکمال) عمرانی مرد ۶۹ ساله‌ای بود که در ۱۲ تیر ۱۳۹۲ کلثوم را به عقد دائم خود درآورد و یک ماه بعد درگذشت. عمرانی ۴۰ سکه مهر کلثوم کرده‌بود اما ورثه‌اش که به کلثوم مشکوک شده بودند از پرداخت مهریه سر باز زدند. به گفتهٔ فرزند عمرانی «کلثوم فقط توانست-با کارت بانکی عمرانی که نزد او بود-حقوق عمرانی را برای خودش بردارد به‌علاوهٔ این‌که تمام لوازم خانه حتی چیزهایی که برای خودش هم نبود را به کمک دختر و دامادش بردند».

اسماعیل بخشی مرد ۶۲ ساله‌ای بود که در سال ۱۳۹۵ با کلثوم عقد دائم کرد و پس از حدود ۲ ماه درگذشت. کلثوم از ورثهٔ بخشی درخواست کرد به‌جای مهریهٔ ۱۲ سکه‌ایش، سه میلیون تومان پول به‌علاوهٔ یک یخچال و یک دستگاه ماشین لباسشویی به او بدهند.

گنجعلی حمزه‌ای مرد ۸۳ ساله‌ای بود که در مهر ۱۴۰۱ با کلثوم ازدواج موقت کرد و پس از ۴۳ روز درگذشت. به گفتهٔ فرزند حمزه‌ای، خانوادهٔ مقتول معادل مهریهٔ ۲۰ سکه‌ای کلثوم به او النگو، لباس، وسیله و پول نقد داده‌اند.

غلامرضا بابایی مرد ۸۲ ساله‌ای بود که در تیر ۱۴۰۲ کلثوم را به عقد موقت خود درآورد. پس از مرگ غلامرضا در مرداد ۱۴۰۲ کلثوم اصرار داشت مهریهٔ ۵۰۰ میلیونی‌اش را بگیرد اما خانوادهٔ بابایی که به کلثوم شک کرده بودند وجهی پرداخت نکردند و از او شکایت کردند.

اقدام به قتل ناموفق

در سال ۱۳۹۹ کلثوم در بابُل به عقد موقت مردی ۸۲ ساله به‌نام مسیح نعمتی درآمد. کلثوم پس از پنج، شش ماه زندگی شبی در شربت مسیح دارو ریخت تا او را به قتل برساند اما داروها بر مسیح اثر نکرد و چون در لحظهٔ ارتکاب جنایت هوشیار بود کلثوم را فراری داد. مهریهٔ کلثوم در آن ازدواج ۷۰ میلیون تومان بود و خانوادهٔ نعمتی چون نمی‌خواستند چنین مبلغی پرداخت کنند علیه او اقدام قانونی نکردند.

دستگیری

زندگی خصوصی

کلثوم یک خواهر و دو برادر دارد: یکی از برادرهایش فرهنگی است و دیگری که قبلاً عضو شورای محل بوده، نانوایی مشهوری در ساری دارد. خواهر کلثوم هم ازدواج کرده و خانه‌دار است.

کلثوم مجموعاً هجده بار ازدواج کرده و طبق اطلاعات مندرج در شناسنامه‌اش پنج همسر دائمی داشته‌است. او در ازدواج دومش صاحب دو فرزند پسر و دختر شد. پسر کلثوم در نوجوانی به دلیل نامشخصی درگذشت و گمانه‌های مختلفی مانند بیماری، اعتیاد و غرق شدن در دریا دربارهٔ مرگ او وجود دارد. دختر کلثوم هم پس از ازدواج از روستای‌شان نقل مکان کرد.

در زمان دستگیری کلثوم گفته شد که او در ۱۱ سالگی با نخستین همسرش ازدواج کرده‌است. اما مدتی بعد یکی از نزدیکان او در مصاحبه‌ای گفت که اولین ازدواج کلثوم در سن ۱۸ سالگی و با یک فرد «مشکل‌دار ذهنی و جسمی» بوده‌است. این ازدواج خیلی زود به طلاق انجامید و کلثوم به عقد مردی به نام «علی‌جان» از روستای وِلاشِد درآمد. به گفتهٔ راوی، علی‌جان پیر و معتاد بود و دست بزن داشت. او از ازدواج قبلی‌اش چند پسر داشت که آن‌ها هم در حمایت از پدرشان با چوب و شلنگ کلثوم را کتک می‌زدند. پس از آن‌که کلثوم فرزنددار شد، تهمت‌های اخلاقی هم به کتک‌ها افزوده شد. پس از چند سال زندگی مشترک که علی‌جان درگذشت، پسرهایش کلثوم را به قتل او متهم کردند و کلثوم هم این اتهام را انکار نکرد. با این‌حال به گفتهٔ راوی زمانی که علی‌جان از کار افتاده بود کلثوم کاملاً به او رسیدگی می‌کرد و حتی به خاطر نبودن حمام در خانه، او را به کول می‌گرفت و به حمام عمومی روستا می‌بُرد.

شناسایی طعمه‌ها

قاتل در قالب ازدواج با مردان مسن (۷۰سال به بالا) آنها را در شهرهای ساری، بابل، قائمشهر، نکا و محمودآباد شناسایی و با خوراندن قرص قند یا فشار خون، طعمه‌هایش را به قتل می‌رساند.

به گفته برخی منابع محلی؛ کلثوم از طریق یک نفر معرف خاص یا با شرکت در مراسمات زنانه با افرادی که پدر سالخورده داشتند، آشنا می‌شد. سپس با شرط دریافت مهریه به صورت پول نقد، ملک و سکه طلا به عقد موقت آنها درمی‌آمد و در بازه زمانی یک ماه تا یک‌سال پس از خوراندن دارو (قرص قند یا فشار خون) وقتی مطمئن می‌شد طعمه‌هایش بی‌حال شدند آنها را خفه و به قتل می‌رساند. حتی در مراحل اولیه زمانی که قربانیان او حال‌شان بد می‌شد، کلثوم آنها را به بیمارستان می‌رساند و نجات‌شان می‌داد تا کسی به او شک نکند، اما در مراحل بعدی با بالا بردن دوز دارو آنان را می‌کشت. در نتیجه چون پرونده پزشکی برای قربانیان تشکیل می‌شد کسی به نحوه مرگ آنها مشکوک نمی‌شد. کلثوم با نقشه از پیش تعیین‌شده با قربانیان ازدواج می‌کرد. طبق ادعای برخی رسانه‌ها و منابع مطلع، این قاتل تمام پول و اموالی را که به عنوان مهریه دریافت می‌کرد به تنها دخترش بخشیده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار