با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) افتتاح شد
کد خبر: ۱۱۲۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 26 September 2023
نمایشگاه بزرگ جلوه‌های اقتدار شرکت فولاد خوزستان با حضور حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، علیرضا هاتف جانشین قرارگاه حضرت اباالفضل (ع)، حجت الاسلام میرعلایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز، علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین و با استقبال عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان شرکت فولاد خوزستان، روز دوشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۲ در محل یادمان شهدای گمنام آغاز به کار نمود.
حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و هفته دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ حوادث بسیاری اتفاق افتاده است. حادثه‌ای مانند عاشورای حسینی دو وجهه دارد، در پرده سیاه آن جنایتی است که یزید و یزیدیان رقم زدند و پرده سفید آن صحنه‌های زیبایی است که حضرت امام حسین (ع) و یارانش آفریده اند. 
 
وی افزود: در جنگ تحمیلی یکی از برنامه‌های چیده شده از سوی دشمن، عبور از مرزها و اشغال میهن ما بود. رژیم بعث از مرزها عبور کرده و بخشی از خاک سرزمین ما را اشغال نمودند. هدف آنان، تکه تکه کردن و تجزیه کشور بزرگ و عزیز ما بود. در برنامی‌ریزی آنان قرار بود که تمام زیرساخت‌های حیاتی را از بین ببرند. تعدادی از شهدای این شرکت، در بمباران شرکت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. آنان در برنامه‌ریزی خود، مردم را هدف قرار داده بودند. در چنین روزهایی کشور عزیزمان زیر رگبار توپخانه دشمن بود. بسیاری از اسرای ما، غیر نظامیانی بودند که با تصرف جاده‌های مواصلاتی به اسارت گرفته شدند. 
 
شاهوارپور در ادامه اظهار داشت: یکی از عواملی که در عقب راندن دشمن، تاثیر بسزایی داشت، وحدت همه جانبه‌ی مردم بر علیه یک تهدید جدی به نام جنگ بود. در ابتدا اضطراب همگانی مردم را فرا گرفته بود. اما ورود شخصیت قدرتمندی به نام رهبر کبیر انقلاب، به اوضاع سر و سامان داد. این در حالی است که در زمان پهلوی، با فرار رضاخان، ۴ سال کشور به دست انگلیس و روسیه افتاد و ۹ میلیون تن از جمعیت مردم ما به دلیل قحطی، تلف شدند. 
 
وی افزود: در دوران دفاع مقدس با یک همت درون‌زا، زنان و مادران در پشت جبهه به صحنه آمده و با کمک‌های گوناگون جبهه ها را یاری رساندند. در آن زمان در تحریم شدید به‌سر می بردیم. دستاوردی که در آن زمان به دست آمد، این بود که با ایجاد توانمندی از درون، کشور روی پای خود ایستاده و دشمن را از کشور بیرون راند.امروز کشور ما در حوزه‌های علوم، شیمی، فیزیک، کشاورزی، ژنتیک و غیره پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و در علوم دفاعی و امنیتی نیز قدرت اول منطقه هستیم. 
 
شاهوارپور افزود: با فضاسازی دشمن از آن‌سوی آب‌ها، برای مردم، ایران گریزی و ایران هراسی ایجاد نموده اند. آنان که معتقد هستند، زنان در ایران اسلامی حقشان ضایع شده، باید بدانند که پس از انقلاب فرانسه، حدود یکصد و اندی سال حق رای نداشتند. اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب زنان حق رای داشته‌اند. امروز دشمن با ایادی خود سعی در تشدیدسازی شکاف قومیتی و جنسیتی در کشور ما است. 
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) در پایان خاطرنشان کرد: ما همیشه باید مراقب باشیم و با مرور گذشته از سوء استفاده دشمنان پیشگیری نماییم. 
 
در ادامه عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خوزستان با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و هفته دفاع مقدس گفت: در ۴۴ سال پیش، صدام با تحریک کشورهای استعماری به ایران اسلامی حمله کرد. نیروهای مصلح در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نیز، با مهندسی معکوس از ادوات جنگی دشمن بهره بردند. 
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید از تواید داخلی حمایت شود. اما در سال جاری به دلیل محدودیت‌های برق، به مدت یک ماه، تولید فولاد خوزستان به صفر رسید. در سال گذشته شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت، اما با تکیه بر توان داخلی در کمترین زمان ممکن، تولید از سر گرفته شد. 
 
وی افزود: در آینده نزدیک، پروژه زمزم ۳ با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت ۲/۲ میلیون تن راه‌اندازی خواهد شد. ما باید دست به دست یکدیگر بدهیم و تولید و اشتغال را افزایش دهیم.  
 
مهدی علیدادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس، در سه روز در سه بخش صبح، برای دانش آموزان، ظهر برای کارکنان و شب برای خانواده‌ها برگزار خواهد شد. 
 
وی با تشکر از ایجاد فضای خدمت رسانی از سوی مدیرعامل و همت و هماهنگی واحد روابط عمومی در چایخانه حرم مقدس رضوی افزود: با وجود فاصله گرفتن از فضای جبهه و جنگ، خدمت در حرم مقدس رضوی، حال و هوای معنوی خاصی برای کارکنان و بسیجیان فولاد خوزستان ایجاد نمود و امیدواریم با روحیه بسیجی که در مسئولان شرکت وجود دارد، این خدمات رسانی ادامه داشته باشد.
 
بر پایه این گزارش، مراسم یاد شده با قرائت قرآن از سوی محمدهادی جابری‌ پاک، اجرای محمد انجیلی، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری و خادمی کارکنان شرکت فولاد خوزستان در چایخانه حرم مقدس رضوی و نمایش برخی از دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود. 
 
گفتنی است، نمایشگاه یادشده به مدت ۳ روز تا چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ پذیرای بازدیدکنندگان و خانواده کارکنان شرکت در یادمان شهدای گمنام شرکت فولاد خوزستان خواهد بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار