شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: سامانه‌ «سانا» ویژه مهندسین ناظر برای ثبت اطلاعات ساختمان در کرمانشاه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 26 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز (سه شنبه چهار مهر) در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه با حضور شهردار کرمانشاه و رئیس و اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه و جمعی از مدیران شهرداری سامانه «سانا» ویژه مهندسین ناظر راه‌اندازی شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شهر کرمانشاه دنبال می‌شود جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است.

وی افزود: در گذشته اکثر پرونده‌ها و پروانه‌های صادر شده به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شد و در بررسی این فرایند مشخص شد که عدم وصول گزارش مهندسین ناظر یکی از اسباب تخلفات است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: با سامانه‌ای که طراحی و امروز راه‌اندازی شد گزارش مهندسین ناظر به صورت مستقیم توسط این سامانه در اختیار مسئولین فنی شهرداری قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول تشریح کرد: این سامانه موجب افزایش نظارت بر این موضوع و شفافیت، همچنین افزایش سرعت و سهولت کار است و گام موثری در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرمانشاه برداشته شده است.

وی تأکید کرد: این کار بخشی از هوشمندسازی شهرداری و شهر کرمانشاه است و در تلاشیم تمام امور شهرداری از طریق سامانه‌ها و فضای دیجیتال انجام شود که سهولت و سرعت در کار را در پی دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه دولت الکترونیک جزء شهر های پیشتاز هستیم و کابل کشی فیبر نوری توسط شرکت آسیاتک در شهر کرمانشاه آغاز شده که تا انتهای سال مجموعه کابل کشی به طول ٢٨٠ کیلومتر انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: با اجرای این طرح تمام منازل، اماکن مسکونی و تجاری به اینترنت پر سرعت با سرعت ۵۵ برابر دست پیدا می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت در امور اداری و کسب و کار موثر است، گفت: طی جلسه‌ای که در این حوزه با شرکت آسیاتک و معاون وزیر ارتباطات برگزار شد قسمتی از موضوعات بررسی و پیشرفت خوبی حاصل شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار