مدیرکل تعاون روستایی ایلام:
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: بیش از ۸٠ هزار هکتار از اراضی آبی استان تحت پوشش ۶۵ شرکت تعاونی تولید قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 27 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ شرکت تعاون روستایی با تعداد ۴۱ هزار ۸۷۱ عضو تحت پوشش این مدیریت قرار دارند.

وی در ادامه به تعداد شرکت های تعاونی کشاورزی اشاره کرد و افزود: این شرکت ها ۱۱۴ مورد با ۴ هزار ۱۱۶ نفر عضو می باشد که زیر مجموعه انها شامل ۱۴ شرکت زنبورداری با تعداد ۸۱۵ نفر عضو، ۲۵ شرکت دامداری با تعداد ۸٠۵ نفر عضو و ۱۷ شرکت مرغداران با تعداد ۳۶۳ نفر عضو هستند.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام بیان داشت: ایلام از حیث احداث و فعالیت کشت و صنعت ها رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

شکری تصریح کرد: بیش از ۸٠ هزار هکتار از اراضی آبی استان تحت پوشش ۶۵ شرکت تعاونی تولید با هدف استفاده بهینه از منابع اب و کشاورزی و همچنین افزایش راندمان تولید قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ شرکت زنان روستایی با تعداد ۱۸۲۴ نفر عضو در قالب فراوری های بخش کشاورزی در استان ساماندهی شده که عمده محصولات خانگی تولید شده این شرکت ها در سطح بازار عرضه می شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: در مجموع تعداد۲۱۶ تعاونی با تعداد ۵۴ هزار ۹۵۸ نفر اعضا تحت مدیریت تعاون روستایی در استان فعال هستند.

وی افزود: در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش تولید تعاونی های تحت مدیریت، ۵٠ طرح مازاد علاوه بر طرح های بالادستی با اعتبار ۱۲٠٠ میلیارد تومان مصوب شد.

شکری اضافه کرد: یکی از این طرح  ها،  حمایت اعضای تعاونی ها در روستاهای دوردست استان با ارائه تسهیلات  کم بهره  جهت پرورش مرغ محلی و تخم مرغ حاصل از تولید در قالب شرکت های تعاونی است.

وی در پایان افزود: در سال جاری سه هزار هکتار از  ازاضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافت و تعاون روستایی ایلام محصول تولید شده به میزان ۵ هزار ۹۰۰ تن به عنوان مباشر از کشاورزان خریداری نمود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار