معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۱ هزار معلم پرورشی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند که فرآینده آن بزودی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 25 September 2023

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شده است و سرانه آموزشی افزایش و کلاس‌های با تراکم بالا حذف خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت ۲۵ فرهنگی در روز دوم مهرماه ۱۳۵۹ در اداره آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: دشمن در این حمله قلب فرهنگی شهر را بمباران کرد.

احمدی لاشکی افزود: آبادان بیش از ۴۰۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و کشور کرده که باید با انتقال پیام این شهیدان و آشنایی نسل جدید به فرهنگ ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی‌سازی کنیم.

در پایان این مراسم از ۴۰ رزمنده، ایثارگر و جانباز و پنج نفر از بازماندگان حادثه دوم مهر ۵۹ در آبادان تجلیل شد.

۲۵ نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان سه روز پس از آغاز جنگ تحمیلی در حمله هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

در بحبوبه آغاز به کار مدارس و حجم بالای فعالیت‌های آموزش و پرورش برای انجام امور مرتبط با دانش‌آموزان در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه و آغاز جنگ از سوی دشمن متجاوز، ناامنی در منطقه آبادان به شکل جدی دیده می‌شد.

شهید صمد صالحی رئیس وقت آموزش و پرورش آبادان، دوم مهرماه با تشکیل نشستی اضطراری با ۲۴ نفر از کارکنان خود قصد تصمیم‌گیری برای ادامه کار مدارس و یا تعطیلی آنها را داشت که با حمله هوایی دشمن مواجه و با اصابت موشک به محل اداره آموزش و پرورش این واحد تخریب و ۲۵ نفر از فرهنگیان، چهار زن و ۲۱ مرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

صمد صالحی (رئیس اداره)، صدیقه کاظمی اسفه، نصرالله ذبیحی سامانی، عبدالجلیل هرمزی نژاد، محمد خواستگار، غلامعلی باقرزاده، علی کرم صداقت، عبدالرسول سعیدی، علی صیادی، غلامعلی مسیبی، محمدحسن برمایون، عبدالحسن عوید ثامری، صالح عیدانی، محمدعلی صابری بهبهانی، علی بلخوارزاده، عبدالجبار جلالی، علی تنگستانی‌پور، یاسین انباء روحله، گودرز باورسا قربانی، حسن امیری، دیانا جم نشان، محمود رجب‌زاده دهاقانی، هرمز کلانتری، عبدالمحسن عسگری و حسین حسینی به عنوان اسامی شهدای آموزش و پرورش آبادان در حادثه دوم مهر ماه سال ۱۳۵۹ اعلام شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار