مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از عرضه واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی در استان خبر داد و گفت: سه بیماری شایع در کنار ویروس آنفلوآنزا هر سال شناسایی و واکسن چهار ظرفیتی در این فصل تهیه و عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 25 September 2023

وحید شعبانی بیان کرد: با تزریق این واکسن اگر فردی باز هم دچار آنفلوآنزا شود دیگر در معرض خطرات جدی‌تر و یا مرگ قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر از روز شنبه هفته جاری در استان آغاز شده و از مردم تقاضا داریم تا برای مقابله با این بیماری این واکسن را تهیه و تزریق کنند.

شعبانی بهترین زمان برای تزریق این واکسن و بهترین اثرگذاری را اواسط شهریور تا اواسط آبان ماه اعلام کرد و گفت: این واکسن در ۲ نوع ایرانی و هلندی در حال عرضه است و متقاضیان با ارائه کارت ملی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه تنها داروخانه هلال احمر خوزستان در اهواز واقع است، اظهار کرد: واکسن به اندازه نیاز در استان ذخیره سازی شده و مردم دغدغه‌ای برای دریافت این واکسن نداشته باشند.

پیش از این رییس مرکز بهداشت خوزستان تزریق واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک ضروری عنوان کرده و گفته بود: هیچ گونه افزایش معناداری در بروز عفونت‌های تنفسی دراستان رخ نداده که به عنوان پیک یا شیوع آن در نظر گرفته شود البته انتظار رخداد این مساله وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار