رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از دستگیری ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک و صدور کیفرخواست برای این متهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 25 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی شعبانی به دنبال انتشار خبری مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف در شهرستان آبیک اظهار داشت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف، موضوع با قید فوریت توسط دادستان شهرستان آبیک مورد پیگیری قرار گرفت و شخص آمر به معروف به مرجع قضایی دعوت و با تشکیل پرونده قضایی دستور لازم جهت برخورد قضایی با ضارب صادر شد.

وی اضافه کرد: با توجه به متواری شدن ضارب، خودروی مورد نظر در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور توقیف و به پارکینگ منتقل شد و پس از حضور ضارب در دادسرای شهرستان آبیک و تفهیم اتهام به دلیل عجز از تودیع وثیقه، متهم بازداشت و چند روز در زندان حضور داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم حمایت قضایی از آمران به معروف پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه کیفری شهرستان آبیک ارسال شد.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: قطعاً در راستای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بویژه ماده ۷ و تبصره آن حمایت قضایی لازم از آمر به معروف و برخورد قانونی با ضارب صورت خواهد پذیرفت و حکم صادره علاوه بر جنبه خصوصی حائز جنبه عمومی هم خواهد بود.

وی افزود: نامبرده تعرض به بانوان در معابر و اماکن عمومی را که مجازات حبس دارد در سوابق خود داشته است. در ضمن افرادی که به هر نحوی نسبت به بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر در انجام وظایف شان تعرض یا مزاحمت ایجاد کنند حتی بدون اینکه مرتکب جرائمی نظیر تهدید، توهین و مانند آن شده باشند هم مجرم محسوب می‌شوند.

شعبانی اضافه کرد: متهمین طبق دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده‌های خاص و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی بوده و تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار