استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث پنج مکان به عنوان میقات‌ الرضا(ع) حدفاصل شهرستان‌های نهبندان تا قاینات برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 24 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در بازدید از موکب‌های مستقر در شهرستان قاینات برای پذیرایی از زوار پاکستانی اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی که از مسیر خراسان جنوبی گذر می‌کنند، به طور ویژه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور فعال موکب‌های خراسان جنوبی در مراسم اربعین و خدمات ویژه‌ای که در کاظمین ارائه می‌کنند افزود: زائران پاکستانی بعد از اتمام مراسم پیاده روی اربعین در مسیر برگشت به کشورشان، در شهر‌های قم و مشهد برای زیارت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و علی ابن موسی الرضا (ع) توقف دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد مسیر برگشت این افراد به پاکستان در خاک خراسان جنوبی واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته خدمات مناسبی در این مسیر به زائران ارائه نمی‌شد افزود: ۲ سال است که برای خدمات‌دهی به زوار پاکستانی به صورت گسترده برنامه‌ریزی‌های ویژه صورت می‌گیرد.

قناعت بیان کرد: در همین راستا اولین محل استقرار و پذیرایی از این زائران در ورودی استان، شهر خضری دشت بیاض پیش‌بینی شده و هر اتوبوس که از راه می‌رسد، بلافاصله خدمات‌دهی شروع می‌شود.

وی گفت: برای خدمات‌دهی بهتر به زائران رضوی برنامه‌های زیربنایی در دستور کار داریم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پیش بینی شده حدفاصل خضری دشت بیاض در شهرستان قاینات تا شهرستان نهبندان که خروجی استان است، پنج مکان به عنوان میقات الرضا (ع) احداث شود.

وی بیان کرد: با احداث این مکان‌ها که پیگیر جذب منابع برای احداث آن‌ها هستیم، فضا‌های مناسبی برای پذیرایی و اسکان زواری که از این مسیر تردد می‌کنند، ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهر خضری دشت بیاض از موکب امام رضا (ع) مستقر در مسجد جامع این شهر و روند پذیرایی از زائران پاکستانی عتبات عالیات بازدید کرد و در جمع زوار پاکستانی مستقر در آستان مقدس امامزاده زید بن محمد قاین نیز حضور یافت.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار