روابط عمومی دادگستری استان اردبیل از انتشار نتایج اولیه ورود معاونت حقوق عامه دادستانی اردبیل به موضوع خشک شدن بالیخلی‌چای و مرگ ماهیان آن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 24 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال وصول گزارشات مردمی و دستور دادستان اردبیل به ادارات و مدیران ذی‌ربط، بلافاصله پرونده‌ای در این خصوص در معاونت حقوق عامه دادستانی تشکیل و کارگروهی با مسئولیت اداره کل حفاظت محیط زیست موضوع را در دستور کار قرار داد.

بر این اساس کارگروه رسیدگی مشترک متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل در راستای جلوگیری از نارضایتی عمومی و بروز مخاطرات و معضلات زیست محیطی، عدم اجرایی شدن یا تاخیر در اجرای پروژه‌های شهرداری و نیز عدم تخصیص حقابه رودخانه را بررسی کردند.

در نخستین جلسه کارگروه مذکور شهرداری اردبیل مکلف شد برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای مدیریت بستر رودخانه و اصلاح وضع موجود به منظور هدایت جریان طبیعی آب و احداث مخزن یا استفاده از ایستگاه پمپاژ آب برای بازچرخانی آب در فصل تابستان انجام دهد که این موارد در جریان انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا قید شده است.

همچنین شرکت آب منطقه‌ای اردبیل موظف شد میزان سهم و نیاز آبی رودخانه را از ظرفیت آبی حوضه آبریز با توزیع زمانی معین ضمن نظارت بر جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در مسیر رودخانه، تامین و تخصیص دهد.

معاونت حقوق عامه دادستانی اردبیل از تداوم نظارت بر عملکرد مسوولان امر تا احقاق حقوق مردم خبر داد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار