مدیرکل کمیته امداد امام چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال مردم خیر و نیکوکار استان ۱۱۷ میلیارد تومان به مجموعه امداد کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 23 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، جاسم محمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۹ هزار نفر در قالب ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانوار در استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی سال گذشته تا کنون ۴ هزار مددجو این نهاد در استان توانمند و از چرخه حمایت خارج شدند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲ هزار مددجو در چهارمحال و بختیاری جشن خودکفایی بگیرند، اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۰، ۱۹۲ میلیارد تومان توسط خیرین به کمیته امداد استان کمک شد که این مبلغ در سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد افزایش داشت و در پنج ماهه سال جاری به ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان رسید.

محمدی اظهار داشت: ۵۰۰ خانواده به سرپرستی زنان در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که تا کنون برای اشتغال این بانوان ۱۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ملاک خروج از چرخه حمایتی حداقل حقوق و مزایای اداره کار است و خانواده از محل شغلی که ایجاد کرده است باید به حداقل حقوق برسد تا به عنوان خودکفا اعلام شود، بیان کرد: در خردادماه امسال جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو گرفته شد.

ایجاد اشتغال برای ۸۷۴۲ مددجو در استان

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته برای ۸ هزار و ۷۴۲ مددجو اشتغال ایجاد شد، گفت: سقف تسهیلات امسال بستگی به شرایط ایجاد شغل تا ۱۵۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۸ است و سهم این نهاد امسال ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان است.

وی افزود: طی هفته آینده ۱۸۱ واحد مسکن مددجویی در روستا‌های میانکوه، بازفت، لردگان و خانمیرزا آماده تحویل می‌شود.

تحویل ۴۰۰ واحد مسکن تا پایان سال به مددجویان

محمدی اضافه کرد: طی سال گذشته و امسال با انعقاد تفاهم نامه‌ای با قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) و بسیج سازندگی ساخت ۴۰۰ واحد مسکن عمدتا روستایی در استان شروع شده و اسفندماه سال جاری آماده تحویل به مددجویان می‌شود.

وی بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال مردم خیر و نیکوکار استان ۱۱۷ میلیارد تومان به مجموعه امداد کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان توضیح داد: هم اکنون ۷ هزار و ۶۱۸ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت ۱۹ هزار و ۳۰۰ حامی در استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این حامیان طی ۶ ماه گذشته ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کرده‌اند، ادامه داد: تا کنون ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر آماده توزیع در بین دانش‌آموزان نیازمنده شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان از مرز ۳۰ هزار بسته عبور کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار