فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح یادآور رشادت‌های دفاع مقدس است، بر لزوم تبیین آن برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: این اقتدار نیروهای مسلح یادآور رشادت‌های است که با دست خالی و قدرت ایمان در برابر ابر قدرت‌ها ایستاد و پیروز شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 22 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، سردار علی ملک‌شاهکوهی صبح امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان گلستان با تبریک چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: این اقتدار و رژه نیرو‌های مسلح یادآور رشادت‌های ایثارگرانی است که با دست خالی و قدرت ایمان در برابر ابر قدرت‌ها ایستاد و پیروز شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: در شرایطی نابرابر در برابر رژیم بعث که مورد حمایت ابرقدرت‌های جهان بود در هشت سال دفاع مقدس ایستادیم و با رشادت‌ها شاهد آن بودیم که حصر شهر‌های مختلف شکسته می‌شود و تمامیت ارضی ایران حفظ می‌شود.

ملک‌شاکوهی بیان کرد: صدام فاو را چشم بصره می‌دانست و در عملیات والفجر هشت با رشادت لشکر ۲۵ کربلا را نیز شاهد بودیم. از موانع سخت با رشادت ایثارگران و رزمندگان ما برای حفظ تمامیت ارضی عبور کردند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان کرد: باید با تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان زنده نگاه بداریم.

پیشرفت‌های نظامی ایران خیره‌کننده است

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان هم در ایم مراسم اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس خودباوری بود و رزمندگان ما توانستند در برابر دشمن با خودباوری و اتکا به نیروی ایمان ایست کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: رشد باور‌های دینی در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود و در دوران مقدس همه چیز ما در درون جبهه و پشتیبانی از آن رنگ خدایی گرفته بود. از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس ارتقای توانمندی‌های نظامی و رسیدن به خودکفایی بود.

وی افزود: تفکر بسیجی ایدئولوژی دوران دفاع مقدس بود و امروز قداست و طهارت بسیج مرهون شهادت‌طلبی‌های بسیجیان دفاع مقدس است. رشد فضائل اخلاقی در افراد از دستاورد‌های دیگر دفاع مقدس بود، بسیجیان و رزمندگان ما خود را به نور صفا معطر می‌کردند و یک‌شبه راه صدساله را می‌رفتند.

زنگانه افزود: پیشرفت‌های نظامی ایران خیره‌کننده است به‌طوری‌که امروز به تحریم خرید تجهیزات نظامی از ایران روی آوردند.

استاندار گلستان گفت: صدام قول داده بود که پس از سه روز در خرمشهر سخنرانی کند؛ ولی در خط نخست مردم مانع از سقوط شهر شدند. عملیات مختلف مردمی‌بودن جنگ را در دفاع مقدس نشان می‌دهد و مردم به دنبال آن بودند که تکلیف خود را عمل کنند.

وی عنوان کرد: انگیزه قوی مذهبی نیرویی بود که مردم و رزمندگان ما را به نبرد با دشمنان می‌شکاند تا کیان و تمامیت ارضی کشور حفظ شود. مبارزه فعال با منافقان و دشمنان داخلی توأم با مبارزه در جبهه‌های از دستاورد‌های سیاسی بود که در دفاع مقدس به دست آوردیم.

زنگانه گفت: سهمیه‌بندی کالا‌هایی ضروری بر اساس سیستم‌های خاص سهمیه‌بندی توسط بخش‌های مسئول تجربیاتی بود که می‌تواند در جنگ اقتصادی نیز از آن بهره گرفت.

استاندار گلستان تصریح کرد: سیاست صرفه‌جویی و جلوگیری از ورود کالا‌های لوکس از جمله تجربیاتی بود که در دفاع مقدس به دستاوردیم و باید از آن استفاده کنیم. تحکیم وحدت ملی و رسوایی لیبرال‌ها و منافقین و پیروزی در آزمون‌های مختلف از دیگر دستاورد‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار