در نشست هم اندیشی برنامه و اقدامات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با شهرداران و دهیاران جزیره قشم مطرح شد؛
تابناک هرمزگان- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین اطلس جامع گردشگری جزیره قشم خبر داد و گفت: برنامه ریزی های خوبی جهت برندسازی و استفاده از ظرفیت های گردشگری جزیره صورت گرفته است که امیدواریم به زودی تاثیرات مثبت آنها را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 22 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم// عادل پیغامی در نشست هم اندیشی برنامه و اقدامات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با شهرداران و دهیاران جزیره قشم، اظهار داشت: اطلس جامع گردشگری با هدف برندسازی روستاها و شهرهای جزیره قشم از مواردی است که مورد تایید است، اقداماتی در این راستا صورت گرفته و امیدوار هستیم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: مشارکت دادن ایده ها و ارائه نظرات از پایین و همراهی دهیاران در تصمیم سازی و تصمیم گیری می تواند تاثیرات مثبتی در وضعیت پیشرفت جزیره داشته باشد و مورد تایید است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جنگل های حرا یک ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری جزیره قشم است اما به دلیل برخی ملاحظات زیست محیطی نیازمند برنامه ریزی های ویژه ای است.
به گفته پیغامی؛ امور فرهنگی با هدف افزایش مشارکت اجتماعی بانوان در جزیره قشم نیازمند برنامه های خاصی است که امیدواریم با همراهی دستگاه های مختلف شاهد بهبود آن باشیم.
وی با اشاره به تمدید تفاهم نامه با بنیاد مسکن در حوزه آسفالت روستایی در سال جاری، ادامه داد: سال گذشته 130 هزار مترمربع آسفالت در 17 روستا مورد تفاهم بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد قشم بود که اجرایی هم شد و امسال این تفاهم به 250 هزار مترمربع آسفالت بافت روستایی در روستاهای بیشتری پیش بینی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نظارت بر عملکرد دهیاران با همراهی فرماندار و بخشداران صورت خواهد گرفت؛ اضافه کرد: برای جمع آوری زباله های خارج از بافت روستایی در سطح جزیره پیمانکار مشخصی تحت قرارداد با سازمان منطقه آزاد قشم در حال فعالیت است، اما داخل روستاها مساله ای است که همراهی و دقت دهیاران را می طلبد.
پیغامی با تاکید ادامه پروژه های عمرانی و ساخت بزرگراه های جزیره، افزود: جاده ساحل جنوبی به عنوان یک اولویت عمرانی در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است و امیدوار هستیم با افزایش سرعت انجام این پروژه تا پایان سال به نقطه قابل قبولی جهت استفاده گردشگران و ساکنان جزیره برسد.
وی در پایان با اشاره به سایر پروژه های بزرگراهی جزیره خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای پروژه بزرگراهی محور شمالی جزیره حد فاصل هلر تا لافت تخصیص داده شده و پیمانکار متعهد شده با سرعت بیشتری این پروژه را به پیش ببرد همچنین بزرگراه فرودگاه تا طبل نیز از پروژه هایی است که امیدوار هستیم با همراهی بخشداران، شهرداران و دهیاران به صورت مشارکتی شاهد پیشرفت سریع تر و بیشتر آن باشیم.

برندسازی گردشگری جزیره در سه سطح

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: با هم افزایی تمامی دستگاه ها می توانیم شاهد برنامه ریزی خوب جهت توسعه و پیشرفت و دستیابی به اهداف پیش بینی شده باشیم.
ادریس راموز با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین سند توسعه و پیشرفت گردشگری جزیره قشم، ادامه داد: هم اندیشی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در جوامع محلی از موضوعاتی است که می تواند موجب اثربخشی بیشتر سند توسعه گردشگری جزیره باشد.
وی با اشاره به به اینکه هدف اصلی از تهیه برنامه های مختلف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان جزیره است، افزود: برندسازی جزیره در سطح ملی به منظور جذب گردشگر و سرمایه گذار در سه سطح منطقه ای، ملی و فراملی با توسعه دیپلماسی خلاق و تعاملات فرهنگی مورد توجه قرار دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: میراث ملموس و ناملموس و میراث فرهنگی جزیره قشم از مهمترین ظرفیت های گردشگری این منطقه هستند که برنامه مشخصی جهت توسعه و معرفی بهتر آنها در حال تدوین است.
راموز در پایان خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت دهیاران روستاهای جزیره با هدف تسهیل گری و افزایش نقش جوامع محلی یکی از عناصر اصلی توسعه در جزیره قشم است که برای آن برنامه ریزی های صورت گرفته است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: دهیاران روستاهای قشم جهت توسعه شکوفایی این جزیره نقش برجسته ای دارند.

نرگس غلامپور بیان کرد: فعال کردن ظرفیت های اقتصادی موجود در روستاها یکی از وظایف اصلی دهیاران است که باید برنامه هایی جهت افزایش درآمدزایی و کسب درآمدهای پایدار از مهمترین مسائلی هستند که باید در اولویت باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه برنامه محور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص افزایش نقش آفرینی جوامع محلی در مسیر شکوفایی و توسعه جزیره قشم یکی از نکات مثبتی است که می تواند به نتایج خوبی منجر شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار