فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: پیروی بی‌چون و چرا از ولایت فقیه وصیت مشترک شهداست و اگر می‌خواهیم رهرو راه این عزیزان باشیم باید مطیع امر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 21 September 2023

به گزارش گلستان، سردار علی ملک‌شاهکوهی روز پنجشنبه در رزمایش میثاق با شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس براساس استمرار راه شهدا است و ما سالگرد شروع دفاع مقدس را براساس دینی که به شهدا داریم گرامی می‌داریم.

وی افزود: در آستانه چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در گلزار مطهر شهدای گرگان حاضر شده تا تجدید میثاقی با شهدا داشته باشیم و به برکت این شهدا بتوانیم هفته دفاع مقدس را گرامی داریم.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شد که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

۳۱ شهریورماه، سالروز تحمیل جنگ از سوی رژیم بعثی عراق به کشور عزیزمان ایران اسلامی محسوب می‌شود و بر همین اساس در تقویم جمهوری اسلامی از ۳۱ شهریور تا ششم مهر هر سال هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

گفتنی است هفته دفاع مقدس عینیت‌بخشی به اسلام ناب محمدی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه امام زمانی بود، زیرا در آن دوران وحدت و ایثارگری ملت ایران به اوج رسید و ملت غیور ایران به باور «ما می‌توانیم» رسیدند.

هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ با شعار «ما متحدیم» برگزار می‌شود و این شعار در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع، اقتدارمان را به گوش جهانیان می‌رساند.
منبع/ایرنا

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار