مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: باید به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بگوییم که چه کسانی و چه دولت‌هایی بنای دشمنی با ملت بزرگ ایران را در زمان جنگ تحمیلی و حتی پس از آن گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 21 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، سردار عباس مطهری با اشاره به برشمردن برخی از دستاورد‌های مهم دفاع مقدس از سوی رهبر معظم انقلاب در همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" افزود: معرفی هرچه بیشتر این دستاورد‌ها در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری یکی از برنامه‌های مهمی است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن را دنبال خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری معرفی عظمت واقعه دفاع مقدس را ضروری دانستند؛ این مهم یکی از راهبرد‌های مهم در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف در استان سمنان پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به ماهیت مهاجمان به ایران برای درک عظمت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بگوییم که چه کسانی و چه دولت‌هایی بنای دشمنی با ملت بزرگ ایران را در زمان جنگ تحمیلی و حتی پس از آن گذاشته‌اند.

مطهری با اشاره به نام بردن مقام معظم رهبری از ظهور و تحکیم فرهنگ اعتماد به نفس به عنوان معجزه مهم دفاع مقدس گفت: امروز بر همه ما واجب است دستاورد‌های بسیار مهم دفاع مقدس را که فرمانده معظم کل قوا به آن اشاره داشتن را هرچه بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان جامعه بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس در تعداد شهدا رزمنده و جانباز از سرآمدان بوده است، گفت: در استان سمنان سه هزار شهید دفاع مقدس داریم و گردان‌های استان سمنان در لشکر‌های دیگر هم بودند و نامشان پر آوازه است و هم در گردان‌های رزمی هم جهاد سازندگی و ستاد پشتیبانی مردمی استان سمنان نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به عملیات بزرگ مرصاد و نقش رزمندگان استان سمنان در این عملیات گفت: مرصاد قله افتخار استان سمنان است و باید در زمینه‌های علمی پژوهشی معماری شهرسازی و رسانه‌ای بیشتر در این حوزه آثار تولید شود. در دفاع مقدس دشمنان همه اسباب و عوامل ظاهری که باید آنان را در جنگ پیروزی می‌کرد از جمله توان نظامی، رسانه‌ای، دیپلماسی بین‌المللی قوی و نیروی نظامی بالاتر داشتند، اما ایران بدون این امکانات در میدان پیروز شد.

همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" به صورت همزمان در همه شهرستان‌های استان سمنان و همچنین تعدادی از دستگاه‌های اجرایی این استان و با حضور بیش از ۷۰۰ پیشکسوت، رزمنده و فعال عرصه ایثار و شهادت در تالار جمعیت هلال احمر استان سمنان برگزار شد.

در این همایش بسیجیان و افتخارآفرینان عرصه دفاع مقدس به منظور استفاده از بیانات مقام معظم رهبری هم‌زمان با سایر نقاط کشور گرد هم آمدند.

در سمنان این همایش با حضور نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، فرمانده و جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و جمع زیادی از مدیران استانی و شهرستانی و همچنین پیشکسوتان ایثار و شهادت برگزار شد.

در شاهرود نیز آیین جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز با حضور فرماندار این شهرستان، فرمانده لشکر ۲۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهردار شاهرود و جمع زیادی از مدیران و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهاد در تالار شقایق دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

این ویژه برنامه‌ها که سال‌های قبل با عنوان تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت برگزار شده بود، امسال با این نام و با حضور پیشکسوتان این عرصه، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا دفاع مقدس، امنیت و سلامت و همچنین شهدای مدافع حرم به صورت سراسری برگزار شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار