مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: مردم در انجام سفرهای زیارتی به ویژه عزیمت به عتبات عالیات به هیچ وجه به شرکت‌های زیارتی فاقد پروانه از اداره کل حج و زیارت اعتماد نکنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ 21 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علی محبوبی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته جاری یک کاروان ۲۵ نفره از شهرستان گرمی با اعتماد به فردی بدون سابقه شرکت‌های زیارتی اقدام به ثبت نام برای سفر به کربلا گرفته‌اند که فرد مذکور بعد از رسیدن به نجف این زائران را رها کرده و متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه در هتل محل سکونت زائران فرد ثبت نام کننده محل را ترک کرده است، خاطرنشان کرد: چندین بار با اطلاع‌رسانی‌های گسترده از مردم خواسته‌ایم تا به چنین افراد و شرکت‌های فاقد پروانه از اداره کل حج و زیارت اعتماد نکنند، اما بازهم مورد مشابهی را مشاهده کردیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با بیان اینکه ۲۵ نفر زائر اهل گرمی با سردرگمی در هتل نجف، گفت: با هماهنگی سازمان حج و زیارت اتوبوسی برای بازگرداندن این افراد به مرز تدارک دیده شده و آنان بدون زیارت کربلای معلی و عتبات عالیات به شهر خود باز می‌گردند.

محبوبی‌پور اضافه کرد: فرمانداری گرمی مسئول تحویل این زائران با اتوبوس تدارک دیده شده در مرز است تا بتوانیم آنان را به سلامت به مقصد خود بازگردانیم.

وی با اشاره به آسیب‌های مالی تحمیل شده به افراد از محل چنین اقدامات سودجویانه‌ای بیان کرد: فرد ثبت نام کننده فاقد پروانه از شرکت‌های مجاز زیارتی است و مردم نباید به چنین اشخاص حقیقی در ثبت نام برای سفر‌های زیارتی اعتماد کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل تصریح کرد: مشکلی از بابت ارجاع این ۲۵ نفر به گرمی نداریم، اما خسارت روحی، روانی و مالی تحمیل شده به این افراد قابل جبران نیست.

وی از اهالی استان اردبیل خواست در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا موضوع را به دستگاه‌های امنیتی انتظامی و نظارتی، گزارش کنند تا دیگر شاهد چنین مواردی در اردبیل نباشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار