مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه حدود ۷۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در استان سمنان وجود دارد، گفت: حدود ۴۰ روستا را در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 20 September 2023

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار کرد: مشکل اصلی استان سمنان، تأمین آب است و در شهر شاهرود نیز با آغاز فصل تابستان، چندین سال است که شاهد تنش آبی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در شاهرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حوزه آب وجود دارد، عنوان کرد: همه باید کمک کنند تا این پروژه‌ها تکمیل شود و به اتمام برسد.

طاهری با اشاره به نیاز آبی و کمبود آبی که در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۱۵ میلیون مترمکعب نیاز آبی استان سمنان است و ۸۵ میلیون مترمکعب در اوج مصرف در بخش شرب آب مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در استان سمنان وجود دارد، گفت: در حال حاضر، کمبود آب در سمنان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، در شاهرود ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و در روستا‌های استان سمنان نیز حدود ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به اینکه حدود ۴۰ روستا را در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌کنیم، اظهار کرد: در بحث قرارداد‌های محرومیت‌زدایی در گام نخست، طرح آب‌رسانی به ۵۲ روستای استان سمنان با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

طاهری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده مجلس شورای اسلامی در بحث تأمین آب استان سمنان گفت: طرح آبرسانی به ۲۶۰ روستای استان سمنان با اعتبار یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد که امیدواریم بتوانیم طی سه سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ روستا در استان سمنان گفت: از این تعداد، ۳۲۰ روستا جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارند که زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب استان سمنان قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: ۱۱۵ روستا در شهرستان شاهرود وجود دارد که از این تعداد، ۲۰ روستا با مشکل آب مواجه هستند و ۵۰ درصد از مشکل آب روستایی استان سمنان در شهرستان شاهرود است و این روستا‌ها در حال حاضر به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

طاهری گفت: با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، روستا‌های استان سمنان ساماندهی می‌شوند؛ گرچه شهر‌های استان سمنان هم به اصلاح شبکه آبرسانی نیاز دارند.

وی ادامه داد: ۲۱ شهر در استان سمنان دارای پنج هزار کیلومتر شبکه آبرسانی هستند و از این میزان، بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از شبکه به اصلاح نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: باید برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهر‌های استان سمنان مساعدت لازم صورت گیرد؛ چراکه در استان خشکی مثل سمنان که آب یک کالای باارزش محسوب می‌شود، لازم است در بحث اصلاح شبکه تسریع شود.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهرستان شاهرود گفت: حدود ۱۶ هزار انشعاب فاضلاب شاهرود تاکنون به شبکه متصل شده است و با بهره‌برداری از این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل شده، ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار قرار خواهد گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه یک تصفیه‌خانه در شاهرود به‌تن‌هایی ۳۰ لیتر در ثانیه می‌تواند خروجی داشته باشد، گفت: این پروژه جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پساب فاضلاب را برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی استان سمنان در نظر خواهیم گرفت، گفت: در تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان هستیم.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار