امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:کار بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ، کار فوق العاده اثر بخشی است و اینکه این بنیاد در زمینه هویت بخشی به یک جامعه فعالیت می کند، یک کار فرهنگی است و هر چه در زمینه فرهنگ رضوی کار شود به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 20 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، اظهار داشت : زائران به صورت پیاده شهر به شهر، تا مشهد مقدس در حرکت هستند و از قدیم یک ارتباطات مردمی نیز با شهرهای مختلف برقرار کرده اند که نیاز است در زمینه معرفت افزایی زوار حرم رضوی در این مسیر کار شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه زائر اگر به این معرفت برسد که اثر این حرکت چقدر است و امام هم به عنوان مهمان پذیرای زائر و ناظر بر فرد است، یک فرهنگ ناب ایجاد خواهد شد که نقش مهمی در افزایش معرفت نسبت به سیره اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه قبلا یک فرهنگ و حرکتی در ایلام شروع شد که مردم از ایلام به صورت پیاده تا حرم رضوی حرکت می کردند که لازم است احیا شود، افزود: این حرکت قطعا در معرفت افزایی نسبت به سیره اهل بیت(ع) تأثیرگذار است و نیاز است که این سنت حسنه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه بیشتر تلاش هاس ستاد اربعین برای امینت، درمان، اسکان و غذای زائر است و برای معنویت افزایی و معرفت افزایی زوار باید بیش از گذشته تلاش کرد، افزود: برای کار فرهنگی در ایام اربعین باید کار کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان داشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی به بحث جهاد تبیین برای خنثی کردن تبلیغات سوء و شبهاتی که دشمن القا می کند، تاکید فرموده اند و لازم است که برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر با بُن مایه دینی و مذهبی اجرا و برگزار شود.

وی با اشاره با تاکید بر حمایت از گروه های هنری جهادی و مردمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در قالب هنر، ابراز کرد: نیاز به کار فرهنگی در حوزه فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد که کاری زمان بر است و باید استمرار داشته باشد و این فعالیت ها باید تبدیل به یک کار آگاهانه با بُن مایه معنوی شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس بن مایه معنوی موجب پیروزی شد، ابراز کرد: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک ظرفیت بسیار مهم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی در عرصه ملی و بین المللی است که قطعا ورود در حوزه تاثیرگذاری فرهنگی بسیار مهم و ارزشمند است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بُعد اسلامی بودن فعالیت های فرهنگی و هنری نباید به حاشیه بیافتد، خاطرنشان کرد: باید با جدیت در حوزه تاثیرگذاری فرهنگی وارد عرصه شد که بتوان درلایه های مختلف جامعه از بعد معنوی و فرهنگی تاثیرگذاری لازم را داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار