با حضور استاندار بوشهر خادمان زائرین اربعین حسینی(ع) در اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 20 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، استاندار بوشهر ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم از خادمان زائران اربعین حسینی (ع) اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای گرانقدر اظهار داشت: فعالیت مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در امتداد راه و مسیر شهدای گرانقدر است.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه شهدا با نثار تمام هستی خود انقلاب اسلامی را در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بیمه کردند گفت: خدمت به ائمه اطهار علیهم السلام آثار، برکات، عزت افتخار و اقتدار به‌همراه دارد.

جابه‌جایی ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان بوشهر

وی با قدردانی از کارکنان اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در خدمت به جامعه و اندیشه و مکتب امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: این مجموعه در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی فعالیت و خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه کرد که درخور تحسین است.

استاندار بوشهر از جابه‌جایی ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: خدمات، فعالیت و مأموریت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر متنوع است که همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

محمدی‌زاده با یادآوری اینکه در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر طرح‌های مهمی در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور مصوب شد گفت: این مصوبات زمینه تسریع طرح‌ها در بخش‌های مختلف راهداری را افزایش داده است.

وی از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اعتبارات عمرانی این مجموعه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش درصدی داشت و امسال هم با احتساب مصوبات سفر رئیس جمهور افزایش قابل توجهی یافته است.

استاندار بوشهر مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، لازم است با حمایت از بخش خصوصی در اجرا طرح‌های مختلف مشارکت کند.

محمدی‌زاده ظرفیت بار در استان بوشهر را با توجه به توانمندی در بخش‌های مختلف را یادآور شد و گفت: استان بوشهر با داشتن ۱۴ بندر تجاری، صنایع عظیم نفت، گاز، پتروشیمی، تولید محصولات کشاورزی و دیگر حوزه‌ها از ظرفیت بالایی در عرصه حمل و نقل کالا برخوردار است که توسعه زیرساخت‌ها در حمل و نقل بار با مشارکت بخش خصوصی یک ضرورت دارد.

طول راه‌های مواصلاتی استان بوشهر ۴ هزار و ۴۶۱ کیلومتر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با قدردانی از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در میزبانی از مسافران و زائرین اربعین حسینی تصریح کرد: استان بوشهر در فعالیت اربعین حسینی نقش مهم و درخور تحسین ایفا کرد.

محمد هادی رستمیان به وضعیت جاده‌های استان بوشهر پرداخت و افزود: این استان دارای ۷۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۶۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر راه روستایی است.

وی طول راه‌های مواصلاتی استان بوشهر را ۴ هزار و ۴۶۱ کیلومتر دانست و بیان کرد: فعالیت این مجموعه در ساخت و حفاظت از جاده‌های استان بوشهر و رسیدگی به حادثه‌دیده شبانه‌روزی است.

ثبت ۸۲۰ سفر در ایام اربعین حسینی در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه مجموع اعزام زائرین اربعین حسینی استان از ۲۷ مرداد تا ۱۳ شهریور در طرح اربعین حسینی ۸۲۰ سفر در استان بوشهر ثبت شد اظهار داشت: در این راستا حدود ۱۷ هزار زائر از شهر‌های مختلف استان بوشهر به مرز شلمچه منتقل شد.

عبدالکریم اخترشناس به مجموعه بازگشت زائرین اربعین حسینی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ زائر با ۵۳۷ سفر از مرز شلمچه به شهر‌های استان بوشهر منتقل شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از این استان وظیفه جابجایی زائرین اربعین حسینی به مرز شلمچه و جهت مخالف را برعهده داشتند گفت: با نظارت و برنامه‌ریزی صورت گرفته، زائران بدون معطلی و تردد ایمن به استان برگشتند.

در این آیین خادمان زائرین اربعین حسینی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار