نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به خدمات خادمیاران رضوی، از توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 19 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در گردهمایی خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، اظهار کرد: امام رضا (ع) بیان‌کننده فرهنگ امام حسین (ع) است و این را زیارت امام جواد (ع) نسبت به امام رضا (ع) بیان می‌فرماید.

وی بیان کرد: وقتی امام جواد (ع) به امام رضا (ع) سلام می‌دهد، می‌فرماید «شما زنده کردید احزان روز کربلا را» و خداوند متعال در قرآن کریم ۱۰ بار خود را «رئوف» معرفی کرده و امام رضا (ع) هم» امام رئوف» است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن رحمت را کنار رأفت آورده است و علامه طباطبایی بیان می‌کند که رأفت، رحمت خاص و مخصوص کسانی است که مشکلات خاص دارند و وقتی کنار هم آمده، رحمت رحمانیه، عام است و رحمت رحیمه، خاص است و مشمول مؤمنان و متقیان می‌شود.

مطیعی رأفت را همراه با گرفتاری و رنج ندانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) از رئوف زیاد نام برده است و نسبت به مؤمنان این رأفت را دارد.

وی با اشاره به خدمات خادمیاران رضوی و توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در استان سمنان اظهار کرد: این کمک‌ها با عنایت خاص و رأفت امام رضا (ع) انجام می‌شود و خیلی از این نیازمندان ناشناس این کمک‌ها را دریافت می‌کنند.



نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر رئوف بودن امام رضا (ع) و خدمات گسترده مردم به زائران ایشان افزود: رحمت گسترده امام رضا (ع) و بار عام ایشان به همه اقشار مختلف است و گناه‌کار و غیرگناه‌کار ندارد.

وی با اشاره به تأثیر سبک زندگی رضوی در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: شیطان با جنگ ترکیبی به انسان حمله می‌کند و در روایات شریف ما بیان شده که شیطان در همه رفتار و گفتار و کردار دخالت می‌کند و انسان‌ها هم می‌توانند شیطان باشند و مولا علی (ع) در نامه‌ای، معاویه را شیطان رجیم معرفی می‌کند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه معاویه جنگ ترکیبی به راه انداخته بود و پیرو مکتب شیطان بود و آمریکا هم در همین مسیر قرار دارد، گفت: مأمون عباسی هم روش شیطان و جنگ ترکیبی را دنبال می‌کرد و برای رسیدن به قدرت و محدود کردن شیعیان، امام رضا (ع) را فراخواند و حتی برادرش امین را کشت.



وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص جنگ ترکیبی دشمنان اسلام اظهار کرد: دشمنان از خاک‌ریز‌ها و ابزار‌های مختلف وارد میدان نبرد با ما شده‌اند و جوانان و نوجوانان، دانشمندان، اندیشمندان و نخبگان را هدف قرار داده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: امروز ما در جنگ ترکیبی هستیم و جوانان و فرهیختگان ما باید هوشیار باشند.

مطیعی ادامه داد: رهبری فرمودند برای پیروزی در این جنگ ترکیبی یک راه وجود دارد و آن هم، جهاد تبیین است که فوری، قطعی، همگانی و فریضه‌ای واجب است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار