فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با تاکید بر لزوم کمک و همکاری همه نهادها در بازگشایی مدارس گفت: اگر مدرسه پویا باشد و رسالت خود را انجام بدهد دشمن به هدف نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 19 September 2023

سردار حسن شاهوارپور در گردهمایی مدیران، روسا، معاونان و مسئولان ارزیابی و حراست آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۸ شهریورماه) به مناسبت بازگشایی مدارس در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه رویداد بسیار مهمی هستیم، رویدادی که هر ساله بخش عمده جمعیت کشور را شامل می‌شود و بنا است ماحصل این رویداد، برای پیشبرد اهداف نظام، توسعه کشور و گره‌گشایی کشور موثر واقع شود.

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم و همه ما باید کمک کنیم. بیش از یک میلیون جمعیت دانش‌آموزی در استان خوزستان که با احتساب والدین به سه میلیون نفر می‌رسد، ۷۰ هزار معلم و حدود ۳۰۰ هزار دانشجو به اضافه استادان دانشگاه‌ها درگیر بازگشایی هستند.

شاهوارپور عنوان کرد: می‌توان گفت اکثریت جمعیت استان خوزستان درگیر این حوزه هستند بنابراین ضرورت دارد که در مرکز و سطح استان، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای بازگشایی با توان دوچندان کمک کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: نگاه دشمنان ما به این موضوع مهم است. مدرسه و دانشگاه در پیشرفت کشور نقش اساسی و اولی دارد، همه وزرا از پشت میز این مدارس رفته و به این مناصب رسیده‌اند. اگر مدرسه پویا باشد و رسالت خود را انجام بدهد دشمن به هدف نمی‌رسد اما اگر مدرسه و دانشگاه تعطیل و معلم بی‌انگیزه باشد، این در راستای نگاهی است که دشمن دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی نیز همزمان با بازگشایی مدارس شروع شد. وقتی جامعه حرکتی جمعی را که در پیشرفت کشور موثر است، انجام می‌دهد، جنگ آغاز می شود. امروز با سال ۵۹ هیچ فرقی نمی‌کند، بعد از دو سال کرونا و بلای طبیعی، تازه داشتیم به نشاط و فعالیت جمعی می‌رسیدم که دشمن توطئه کرد و با جنگ نرم تمام عیار تلاش خود را آغاز کرد.

شاهوارپور گفت: دشمن در حوزه بین‌المللی، در منطقه و داخل کشور زنجیره‌ای از فشارها را آغاز کرد. فکر و ذهن نوجوان و جوان را با فضای مجازی در دو سالی که از مدرسه و دانشگاه جدا بود، تسخیر کرد. ذهنیات دانشجو و دانش‌آموز جوان و نوجوان را آنقدر پرورش دادند که باورشان شد قرار است اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: ۴۷۸ میلیون بار تولیدات بازنشر و تولیدشده در سال گذشته توسط دشمن در فضای مجازی، برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی، کاری بود که انجام دادند و قطعا این کار برنامه‌ریزی شده بود و اتفاقی نبود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: در جمهوری اسلامی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، در انتخابات همه زن و مرد مساوی بودند. در حالی که در فرانسه که به آن مهد دموکراسی گفته می‌شود پس از ۱۵۰ سال بعد از انقلاب کبیر فرانسه، زنان حق رای به دست آوردند اما ما در اولین گام به زنان حق رای دادیم.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال به هم ریختن کانون خانواده و خالی شدن جامعه از محتوا است، افزود: چه فجایعی در حق زنان در جوامع غرب در حال اتفاق افتادن است و ذهن معصومانه دختر و پسر نوجوان ما را تسخیر کرده‌اند.

شاهوارپور عنوان کرد: شکاف مذهبی از موضوعات دیگری است که دشمنان مطرح کردند. در کشور ما با اهل سنت مانند شیعه‌ها از نظر اقتصادی فرهنگی و عمرانی برخورد می‌شود، در حالی که در برخی کشورهای همسایه شیعه جایگاهی ندارد. اکثر ائمه جمعه اهل سنت از جمهوری اسلامی حقوق می‌گیرند. مجموعه‌ای از اقوام در کشور ما زندگی می‌کنند و سال‌های سال کنار هم هستند و نمونه بارز آن در دفاع مقدس است. دشمن به این چنگ زده است.

وی افزود: سبک زندگی نیز یکی از موضوعاتی بود که دشمن روی آن کار کرد مبنی بر اینکه سبک زندگی ما مانند معاشرت و آداب غذا خوردن باید با غرب منطبق شود و می‌گویند اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید مانند غرب باشید؛ ما یک بار این را در دوره پهلوی تجربه کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: دشمن جنگ ترکیبی را در دستور کار دارد. شاید به ظاهر لمس نشود اما در بطن اتفاق می‌افتد. دانش‌آموز سرمایه کشور است و معلم خوب و وظیفه‌شناس باید دانش‌آموز را نسبت به کشور متعهد کند.

وی بیان کرد: کشور ما آزادترین کشور است و همه تلاش می‌کنند که امکانات به صورت مساوی توزیع شود. نظام ما جمهوری است و مردم انتخاب می‌کنند. نقد جامع به عملکرد دولت‌ها دارم اما این به معنای این نیست که در اصل نظام کوتاه بیاییم.

شاهوارپور گفت: اکنون کسی نمی‌تواند در اروپا اسمی از هولوکاست ببرد اما قرآنی که معجزه الهی است و بیش از دو میلیارد مسلمان آن را عزت می‌دانند را جلوی مردم آتش می‌زنند و کسی را نیز محکوم نمی‌کنند. امروز دنیای وارونه در فضای مجازی بیداد می‌کند و آنقدر دروغ را تکرار می‌کنند که مخاطب باور کند. در شایعه و عملیات روانی عمده کسانی که بار اول چیزی را می‌شنوند باور می‌کنند زیرا تحقیق نمی‌کنند. مقام معظم رهبری فرمودند ما نزدیک قله هستیم و آمریکا رو به افول است و جمهوری اسلامی که ۴۰ سال پیش به آن حمله شد، قابل مقایسه با امروز نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست بهمن شهریاری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان نیز گفت: افراد زیادی در این کشور شهید می‌شوند تا دانش‌آموزان این مرز و بوم در آرامش به تحصیل خود بپردازند و آینده‌ساز کشور باشند. باید قدر این سرمایه‌های ملی را دانست.

وی افزود: آموزش و پرورش باید با پدران و مادران دانش‌آموزان ارتباط تنگاتنگ داشته باشد. در این خصوص آموزش و پرورش باید به آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها ورود کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: دانش آموزان باید اطلاع داشته باشند که در برابر بمباران‌های رسانه‌ای دشمنان چگونه رفتار کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار