مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: هرچند در مرکز استان کمبود فضای آموزشی داریم اما این کمبود به معنای نبود صندلی برای دانش آموزان نیست بلکه نتیجه جا به جا شدن غیر منطقه ای دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 19 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهارداشت: کمبود معلم امسال در کل کشور وجود دارد و تنها مربوط به خراسان جنوبی نیست.

وی تصریح کرد: تعدادی از فرهنگیان که در آستانه بازنشستگی قرار داشته اند تقاضای استمرار همکاری با آموزش و پرورش را دارند که این موضوع کمک خوبی به کاهش این کمبود‌ها دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آزمون جذب معلم در مقطع ابتدایی به خوبی انجام شده است، یادآور شد: در این خصوص ۴۰۲ نفر به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه می‌شوند.

موسوی نژاد گفت: آزمون جذب دبیر در مقطع متوسطه اول نیز در استان انجام و سهمیه استان ۱۸۱ نفر نیرو بوده که به کارگیری خواهند شد.

وی به بحث به کارگیری دانشجویان سال آخر تربیت معلم با توجه به ضرروت تقویت نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: هنوز پاسخ قطعی برای بهره مندی از این دانشجویان داده نشده هر چند این موضوع یک سری محدودیت‌های حقوقی را به دنبال دارد، ولی ممکن است به عنوان یک راهکار مطرح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مبحث لباس فرم دانش آموزان یکی از برنامه‌های انجمن اولیاء است، یادآور شد: این موضوع نظم خوبی به مدارس می‌دهد و تاکید ما بر این بوده که برای ورود پایه‌های جدید اگر تغییر لباس فرم مدارس وجود دارد ایرادی ندارد.

موسوی نژاد اضافه کرد: برای دانش آموزان پایه دوم و سوم در هر مقطعی استفاده از لباس فرم سال گذشته آن‌ها که تمیز و مرتب باقی مانده مانعی ندارد و مدارس نمی‌توانند دانش آموزان را الزام به خرید لباس جدید کنند.

وی ادامه داد: طراحی لباس‌های فرم جدید مدارس باید بر مبنای لباس فرم سال‌های گذشته باشد.

این مقام مسوول در مورد شهریه مدارس سمپاد و غیرانتفاعی هم گفت: شهریه مدارس سمپاد مانند شهریه مدارس غیرانتفاعی نبوده بلکه یک دوم شهریه مدارس غیرانتفاعی بوده ضمن اینکه فوق برنامه‌های متعددی در این مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته فنی و مطالعاتی در اداره کل نوسازی مدارس برای فضا‌های جدید مدارس وجود دارد که اعضای آن مشخص بوده و هر ساختمانی که می‌خواهد به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد باید در این کمیته تأیید شود، بیان داشت: برخی از راهکار‌های قانونی وجود دارد که به شکل مناسب خود اجرایی نمی‌شود که در صورت اجرای صحیح مشکل و کمبود فضای آموزشی رفع می‌شود.

موسوی نژاد اضافه کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در آموزش و پرورش استان به ویژه در بیرجند وجود دارد بحث کمبود فضای آموزشی ست این کمبود به معنای آن نبوده که صندلی برای دانش آموزان نیست بلکه جا به جا شدن غیر منطقه‌ای دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند عمده مدارس جدید ساز در شمال شهر بیرجند قرار دارد، ولی بازهم تقاضای اولیاء دانش آموزان برای ثبت نام دانش آموزنشان در مدارس غیر منطقه‌ای زیاد بوده، ولی آموزش و پرورش وظیفه دارد نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کند و اولیاء می‌توانند کمک خوبی در این خصوص به مجموعه آموزش و پرورش کنند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار