سازمان جهاد کشاورزی استان فارس : فسا از شهرستان‌های با ظرفیت بالا در حوزه دامداری است و یکی از بزرگترین واحد‌های دام سبک پرواری جنوب کشور در این شهرستان قرار دارد که به همت تولید کننده در حال توسعه است.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان فسا با توجه به قابلیت‌های خوبی که در بحث تولید دام سبک دارد می‌تواند به یک هاب برای کشور به لحاظ عرضه دام سبک تبدیل شود.
مجتبی دهقان پور در حاشیه سفر به شهرستان فسا بیان کرد: فسا از شهرستان‌های با ظرفیت بالا در حوزه دامداری است و یکی از بزرگترین واحد‌های دام سبک پرواری جنوب کشور در این شهرستان قرار دارد که به همت تولید کننده در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه توسعه زیر بخش دام شهرستان فسا نیازمند سرمایه گذاری برای احداث کشتارگاه دام هستیم، افزود: امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار، احداث کشتارگاه‌های صنعتی را در استان فارس از جمله شهرستان فسا داشته باشیم.
دهقان پور تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی دارد زمین مورد نیاز برای احداث کشتارگاه را از محل اراضی ملی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد و تسهیلات بانکی ارزان قیمت را تا حد امکان تامین و تخصیص دهد.
به گفته وی؛ احداث کشتارگاه می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده برای تولید کنندگان کمک کند به طوری که در این کشتارگاه‌ها محصول با بسته‌بندی و یک برند خاص به سایر مناطق کشور صادر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص سفربه شهرستان‌ها و دیدار چهره به چهره و گفتگو با تولید کنندگان گفت: امیدواریم در این بازدید‌ها بتوانیم مسائل و مشکلات تولید کنندگان را بشنویم و در حد توان در سطوح استانی، ملی و فرا سازمانی برای حل آن تلاش کنیم.
دهقان پور به لزوم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع در دستگاه‌های خدمات رسان نیز پرداخت و گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق رایزنی‌هایی که در سطح استان با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌دهیم برخی از محدودیت‌ها را مرتفع کنیم.

 

برچسب ها: فسا ، دامداری ، دام سبک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار