امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه دشمنان کمیته‌ای دارند که در منطقه بحران درست کند، گفت: نقطه امید دشمنان در ضربه زدن به کشور بهره‌گیری از اختلافات قومی و قبیله، عقاید دینی و مسئله جنسیتی است در حالی که در هیچ جای دنیا زن به اندازه جمهوری اسلامی ایران عزیز نیست.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 15 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه قتل امام و پیامبر تنها به وسیله شمشیر نیست بلکه انسان با زبان نیز می‌تواند امام را بکشد، اظهار کرد: در زیارت امام‌حسین (ع) نیز شاهد هستیم به کسانی زمینه سازی برای این جنایت بزرگ کردند نیز اشاره شده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یکی از کار‌هایی که دشمن انجام می‌دهد بحث جنگ روانی و شناختی است، عنوان کرد: از نمونه بارز این جنگ می‌توان به کسانی که بر روی امام حسین (ع) شمشیر کشیده و ایشان را شهید کردند اشاره کرد که این امر ثمره تبلیغات و ترور شخصیتی امام‌حسین (ع) توسط دشمنان بود.

وی با توضیح اینکه دشمنان با تبلیغات و دروغ‌سازی امام حسین (ع) را از امامت کنار گذاشتند و به طور مظلومانه‌ای ایشان را شهید کردند که در مورد امام حسین (ع) نیز این موضوع صادق است، تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات خود کاری کردند که مسلمانان در وهله اول از اعتقادات خود دست برداشتند.

مرادپور با توضیح اینکه در مورد هر حقی دشمن سعی می‌کند اول حقانیت آن را زیر سوال ببرد ادامه داد: در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز دشمنان از این حربه استفاده می‌کنند که باید در این زمینه هوشیار بود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در موضوع پذیرش ولایتعهدی امام رضا نیز شاهد این هستیم که دشمنان ایشان تلاش کردند که امام رضا را اهل دنیا معرفی کنند، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای بی‌بصیرت گول این تبلیغات را خورده و حتی دست از شیعه بودن نیز برداشتند در حالی که واقعیت این نبود و امام رضا (ع) نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در برهه کنونی که ائمه حذف فیزیکی شده‌اند فکر، اندیشه و شخصیت آنان از سوی دشمنان در حال قتل است و در آنان در تلاش هستند این بزرگواران را با زبان بکشند، اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند نور خدا را در جامعه خاموش کنندهمان‌طور که در طول تاریخ تلاش کرده‌اند علیه امام حسین (ع) انحراف ایجاد کنند و بگویند ایشان شهید نشده است.

مرادپور با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد، زیرا این هجمه در برهه کنونی بر علیه امام زمان (عج) وجود دارد، افزود: دلیل این امر نیز این است که ما به آینده روشن امیدوار نباشیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه برای مبارزه با این امر ما شیعیان دو وظیفه داریم، عنوان کرد: یکی از این وظایف این است که در راه امام بوده و امام را با زبان نکشیم و بدون علم صحبت نکنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم گاهی افرادی در فضای مجازی درباره دین صحبت می‌کنند در حالی که خود دین‌دار نبوده و اعتقادی به دین و اهل بیت ندارند، افزود: متاسفانه گاهی ما این حرف‌ها را باور می‌کنیم که ثمره آن ضعف در ایمان و یا حتی از بین رفتن آن می‌شود.

مرادپور با بیان اینکه یکی از دعا‌هایی که در آخر زمان همواره باید بخوانیم و مد نظر داشته باشیم این است که خدایا مرا به مرگ جاهلیت نمیران و قلب مرا به سمت امام زمان متمایل کن، گفت: برهه کنونی برهه بسیار سختی است که در آن فتنه‌ها و دشواری‌های فراوانی وجود دارد که باید تلاش کنیم از این فتنه‌ها سربلند بیرون آمده و در راه ولایت ثابت قدم باشیم.

خطیب جمعه ابهردر خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته ابهر نیز با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: مراقبت از خود در برابر عوامل انحراف از مصادیق بارز تقوا است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به سابقه آشنایی خود با علما و مردم سیستان و بلوچستان اشاره کردند و آن‌ها را حامی انقلاب خطاب کردند و معرفی کردند.

مرادپور با توصیح اینکه مسئله بعدی و مهم که حضرت آقا در این دیدار به مردم و مسئولان تذکر دادند تغییرات در جهان است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال رویای خاورمیانه بزرگ بودند که رویای آن‌ها تعبیر نشد و در حال حاضر شاهد قدرت‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان هستیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر این اینکه اگر ما در این زمان هوشیار نباشیم ضرر خواهیم کرد همانطور که در گذشته از تغییرات بزرگ در جهان غافل شدیم و ضرر دیدیم، گفت: کشور‌هایی که این تغییرات را درک نکردند متضرر شدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان کمیته‌ای دارند که در منطقه بحران درست کند، افزود: نقطه امید دشمنان در ضربه زدن به کشور بهره‌گیری از اختلافات قومی و قبیله، عقاید دینی و مسئله جنسیتی است در حالی که در هیچ جای دنیا زن به اندازه جمهوری اسلامی ایران عزیز نیست.

مرادپور با بیان اینکه در فرانسه ۱۱۸ زن توسط همسر فعلی یا سابق خود و یا اطرافیانش کشته شده است، عنوان کرد: این امر در حالی است که هیچ غوغای رسانه‌ای برای آن‌ها به پا نشد، اما به بهانه مرگ یک دختر در کشور ما اغتشاش به پا کردند در حالی که لیدر‌های دستگیر شده آنان اعتراف کردند که زن را برای لذت جویی می‌خواهند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند آمریکا در حال افول است، اما نباید از مکر دشمن غافل شد، بیان کرد: دشمن شکست خواهد خورد به شرطی که ما دشمن شناس بوده و مراقب گفتار و رفتار خودمان باشیم و در زمین دشمن بازی نکرده و جدول او را کامل نکنیم.

وی با توصیح اینکه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود به مسئله اربعین پرداختند و از ملت و دولت و از نیرو‌های امنیتی و حشد شعبی عراق بابت تامین امنیت این رویداد بزرگ و مهمان نوازی مردم عراق قدردانی کردند، افزود: ایشان در مورد نیروی انتظامی فرمودند: از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنیم که در رفت و آمد‌ها و مرز‌ها انصافاً فکر شده و شبانه‌روزی، کار‌های ارزشمند و خوبی کرد و باید قدردان این نیرو‌های فداکار و جوانان خوب در بخش‌های مختلف باشیم

مرادپور با اشاره به فرا رسیدن سالگرد اغتشاشات، اصافه کرد: حضرت آقا بار‌ها فرموده‌اند که ما از تبلیغات کوتاهی می‌کنیم در حالی که دشمتان از همین حوزه برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کرده و اغتشاش راه انداختند.

خطیب جمعه ابهر با تاکید بر اینکه فتنه ۱۴۰۱، یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های پروپاگاندایی دشمن است، افزود: دشمن با تحریف در واقعیت و کشته‌سازی در این فتنه تلاش کرد به کشور ضربه بزند و در این مسیر از تبلیغات بیشترین بهره را برد.

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دشمن به نظر می‌رسد به علل مختلف نتواند هیچ کاری در این برهه در سالگرد اغتشاشات انجام بدهد، اما باز با تبلیغات گسترده سعی در القاء سالگرد اغتشاشات را دارد ضمن هوشیاری کامل از توطئه دشمن باید مراقب جنگ شناختی بود و با تبیین و آگاهسازی و آگاه بودن خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار