مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: امسال ۸۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 15 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین نژاد با اشاره به اشتغال ۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل، افزود: برای فراهم کردن زمینه اشتغال این تعداد مددجو ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا و کم‌بهره پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده متقاضیان اشتغال برای بهره ندی از تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل استان معرفی شد، اظهار کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی اردبیل، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده را از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند ذکر کرد و گفت: بیشترین اشتغال مددجویان استان در بخش دامداری، قالیبافی، کشاورزی و خدمات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: امسال قرار است با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف استان اردبیل فراهم شود.

حسین نژاد بیکاری و نداشتن شغل را علت اصلی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: امیدواریم با وحدت رویه بین مسئولان و مدیران بانکی پرداخت تسهیلات سرعت یافته و اشتغال مورد نظر تحقق یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان می‌شود، اظهار کرد: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آن‌ها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته خانوار‌های تحت حمایت دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

حسین نژاد ادامه داد: خوش‌حسابی در بازپرداخت وام‌ها باعث شده تا بانک‌های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا کنند.

وی گفت: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آن‌ها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: اوایل مهرماه امسال جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در اردبیل برگزار می‌شود.

حسین نژاد رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوار‌های تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و افزود: امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، فقر و محرومیت از استان ریشه‌کن شود.

وی رفع موانع فضای کسب و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوار‌های تحت حمایت بسیار مهم دانست و اظهار کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد.

وی بیان کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار‌های بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار