استاندار کرمان گفت: مدیرانی که نمی‌خواهند، همکاری کنند و یا عرضه ندارد، باید بروند، چرا وقتی سرمایه‌گذار هست و پروژه‌ای مانند نیروگاه پنل‌های خورشیدی که آلودگی زیست‌محیطی هم ندارد و یک هزار و 100 مگاوات برق خورشیدی دارد باید معطل بماند.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 13 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در کارگروه رفع موانع تولید اظهار کرد: پروژه نیروگاه پنل‌های خورشیدی در رفسنجان و یزد به‌صورت همزمان کلید خورد و در حالی پروژه یزد در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که طرح مذکور در رفسنجان هنوز درگیر مجوزهاست و ما هنوز دراین مانده‌ایم زمین را بدهیم یا ندهیم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی خطاب به آن‌ها متذکر شد: به‌غیر از اینکه گره در کار مردم بگذارید، کار دیگری بلد نیستید انگار. مجوز‌ها را بدهید، چرا کار را معطل می‌کنید در حالی‌که پروژه نیروگاه پنل‌های خورشیدی هیچ آلودگی محیط‌زیستی ندارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: مدیرانی که نمی‌خواهند، همکاری کنند و یا عرضه ندارد، باید بروند، چرا وقتی سرمایه‌گذار هست و پروژه‌ای مانند نیروگاه پنل‌های خورشیدی که آلودگی زیست‌محیطی هم ندارد و یک هزار و ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی دارد باید معطل بماند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با تایید صحبت‌های استاندار کرمان که این پروژه هیچ مخاطره ای‌ندارد، ابراز داشت: آب منطقه‌ای هرچه برای این پروژه مدنظرش است را مطرح کند تا انجام دهیم و کار همزمان جلو برود.

در نهایت قرار شد طی یک هفته اقدامات لازم برای ارائه مجوز‌های پروژه نیروگاه پنل‌های خورشیدی رفسنجان انجام شود.

همچنین استاندار کرمان در ادامه این جلسه بیان کرد: شرکت تعاونی شرکت پسته رفسنجان سال‌ها فعالیتی نداشته است در حالی که ده‌ها هزار نفر سهام‌دار دارد و زندگی مردم در در گذشته در اختیار این شرکت بوده و در حوزه اقتصادی هم تصمیم‌گذار بوده است و حالا باید نسبت به رفع مشکلات این شرکت اقدام شود.

فداکار بر جذب اعتبارات تملک دارایی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و بیان داشت: اعتبارات جاری را بر اساس عملکرد تملک دارایی درنظر می‌گیرم و اگر خدایی نکرده یک ریال از اعتبارات عمرانی برگشت بخورد، این را در اختصاص اعتبارات هزینه‌ای مدنظر قرار می‌دهیم.



خبر‌های خوب صنعتی و معدنی از جنوب کرمان

در ابتدای این جلسه بررسی مصوبه مربوط به امهال ۲۷ مورد وام در حوزه جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه نیز رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خبر‌های خوبی دارم، اظهار کرد: بحث آموزش از طریق اداره کل فنی و حرفه‌ای و شرکت ایمیدرو درجنوب استان کرمان پیگیری شد و ایمیدرو هم آماده برگزاری دوره‌هاست.

مروجی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت نیرو‌های تخصصی به‌عنوان یک کار بزرگ نام برد و اضافه کرد: دوره‌های آموزشی در حوزه معادن با حضور ایمیدرو به‌زودی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: نخستین دوره‌های آموزشی شرکت ایمیدرو در جیرفت، کهنوج و منوجان با «گوهرسنگ» شروع می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان ابراز داشت: طرح کنستانتره آهن در جنوب استان کرمان آماده افتتاح است و تست آزمایشی فرآوری را هم انجام داده‌ایم و همچنین بحث ماشین‌آلات در پروژه تیتانیوم جنوب هم تایید شد و مشکلی ندارد.

همچنین در این جلسه جابه‌جایی طرح‌های تولید ذغال و ذغال صنعتی جنوب استان کرمان و تامین سوخت این پروژه‌ها مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

رئیس اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: صنف تجهیزات پزشکی کرمان بیش از ۵۰ سال قدمت و ۳۰۰ عضو دارد و در حوادثی مانند جنگ تمام‌قد پای کار نظام و انقلاب ایستاد، اما اخیرا دوستانی در وزارت بهداشت نشسته‌اند که تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرند که تیشه به ریشه این صنف می‌زند مثلا فروش نوار تست قندخون را به داروخانه‌ها واگذار کرده‌اند.

به گزارش فارس، بررسی مسائل مربوط به پروژه‌های شهرک صنعتی کرمان در زمینه امور مالیاتی، شرکت پسته رفسنجان درباره مسائل تامین اجتماعی و شرکت صنایع مشیز بردسیر، شهرک پنل‌های خورشیدی راین، شهرک صنعتی انار، شهرک صنعتی قطعه‌سازان در کرمان، در دستور کار جلسه امروز کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان قرار گرفت.
منبع/فارس

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار