سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری جشنواره شعر استانی به میزبانی آشتیان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 12 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛حسین محمودی‌فر،گفت: به مناسبت آیین بزرگداشت ادیب، مترجم، نویسنده و روزنامه نگار، میرزا یوسف اعتصامی الملک آشتیانی، پدر شاعره شهیر ایرانی پروین اعتصامی جشنواره شعر استانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برنامه‌ریزی شده که در بخش اصلی به موضوعات نقش مفاخر در پیشرفت زندگی فردی و اجتماعی مردم، معرفی و شناساندن مفاخر و بزرگان شهرستان آشتیان، آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی، اسلامی و معرفی گویش محلی شهرستان آشتیان با هدف زنده نگهداشتن واژگان و ترکیبات خاص می‌پردازد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره نیز با موضوع نقش عفاف و حجاب در گسترش فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قالب اشعار ارسالی به جشنواره آزاد است، افزود: آثار و اشعار می‌بایست به صورت تایپ شده و در قالب ورد با مشخصات شاعر(نام و نام خانوادگی، محل سکونت، تاریخ تولد و شماره همراه) ارسال شود.

محمودی‌فر اظهار کرد: این جشنواره همزمان با هفته فرهنگی شهرستان آشتیان برگزار می‌شود.

ایشان افزود: هفته فرهنگی شهرستان آشتیان از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه تدارک دیده شده است و به همین منظور، مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه سال جاری اعلام شده و در پایان به برندگان جوایز ارزنده‌ای نیز اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی آشتیان، میدان آزادی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کدپستی ۳۹۶۱۶۵۱۱۸ ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار