در حالی مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به اطلاع رسانی تاکید فراوانی داشتند که انتصاب عجیب در اداره کل ورزش و جوانان به خوبی نشان داده که مدیرکل این اداره هیچ توجهی به این مقوله بسیار مهم ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 12 September 2023

خبرگزاری تابناک یزد – فرشاد براتی - صبح روز شنبه هجدهم شهریورماه جاری، نشست شورای اطلاع رسانی استان به ریاست استاندار و با موضوع بررسی عملکرد روابط عمومی های ادارات استان برگزار شد.

در این نشست علاوه بر استاندار، رسانه‌های استان هم به صورت جدی از عملکرد روابط عمومی‌های استان گلایه کرده و خواستار تجدید نظر جدی، سریع و قاطع در ارتباط با فعالیت های ضعیف برخی از روابط عمومی‌ها شدند.

در این نشست مهران فاطمی استاندار یزد با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی درست و جامع در ارتباط با عملکرد دولت امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خواستار توجه مدیران دستگاه‌ها به این مقوله شد.

آیا حاجی حسینی اعتقادی به مقوله اطلاع رسانی دارد؟!

درست در همین روز اما خبری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر شد که به خوبی نشان داد حاجی حسینی مدیرکل این اداره نه تنها هیچ اعتقادی به مقوله اطلاع رسانی، روابط عمومی و بیان عملکردهای دولت ندارد بلکه در انتصاباتش هم به صورت جدی تحت تاثیر نظرات عده ای خاص است و هیچ اختیار عملی در این حوزه ندارد.

«شیر، سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان»؛ این عنوان و تیتر مطلبی بود که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر شد؛ خبری غیرقابل باور اما واقعی و انتصابی عجیب و اشتباه از سوی حاجی حسینی.

انتصاب مخالف دولت برای دفاع از عملکرد دولت

در ارتباط با دلایل اشتباه بودن این انتصاب عجیب مطالب متعددی می توان ذکر کرد اما یکی از مهمترین این موارد آن است که وقتی فردی در طول دو سال گذشته در محافل مختلف به صورت علنی دولت سیزدهم را زیر سوال برده چگونه می تواند مدافع عملکرد این دولت در حوزه ورزش و جوانان یزد باشد؟!

شیر رزومه قابل قبولی در حوزه اطلاع رسانی ندارد

از سوی دیگر شیر به جز در مقطع کوتاهی، سابقه فعالیت در عرصه ارتباطات و روابط عمومی را نداشته که در آن مقطع کوتاه هم نسبت به عملکرد وی انتقادات فراوانی وجود داشته و همه از آن گلایه مند بودند؛ حال سوال اینجاست که فردی با عملکرد ضعیف در عرصه اطلاع رسانی چگونه می خواهد ضعف در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی این اداره کل را بپوشاند؟!

انتصاب با هدف بستن دهان منتقدان

نکته بسیار مهم اما در ارتباط با این انتصاب دلیل احتمالی آن است؛ با توجه به اینکه شنیده‌ها حاکیست در زمان حضور پورسلمان مدیرکل قبلی ورزش و جوانان یزد، شیر به عنوان کارشناس اداره ورزش و جوانان اشکذر منصوب شد اما وی به دلیل نارضایتی از این پست به اعتراض پرداخته و عمده وقتش را به جای اشکذر در روابط عمومی اتراق می کرد، به نظر می رسد حاجی حسینی برای پیشگیری از فشارهای اعتراض آمیز شیر و بستن دهان منتقدانش اقدام به صدور حکم سرپرستی روابط عمومی برای شیر کرده است که اگر چنین باشد بدا به حال ورزش و جوانان یزد و دولت سیزدهم که اطلاع رسانی در چنین برهه حساسی قربانی شده تا منتقدان مدیرکل ساکت شوند.

شریعتی سازی در ورزش و جوانان توسط حاجی حسینی

از سوی دیگر به نظر می رسد فشارهایی که از سوی برخی افراد در داخل ورزش و جوانان برای انتصابات به وجود آمده، بیشتر برای بازگرداندن مهره‌های شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان یزد در دوران حسن روحانی است و خواسته یا ناخواسته حاجی حسینی در حال حرکت به این سمت است که شریعتی سازی را در ورزش و جوانان یزد احیا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار