استاندار ایلام؛
استاندار ایلام افزود : کمتر از ۲ سال ۶۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل و ارتقا زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده است که بخش اعظمی از این میزان اعتبارات و کارهای زیرساختی مرتبط به حوزه‌های راه‌های استان بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا افزود : بخشی از پروژه شباب - حمیل - کرمانشاه انجام شده است و پیگیری‌ها برای تکمیل این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی گفت : ایام اربعین امسال سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۱ زائر از مرز مهران تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸۰ هزار نفر تردد بیشتر از سال گذشته بود.

بهرام نیا ادامه داد : امسال برای بازگشت زائران ۲۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۵۸۸ هزار زائر را از پایانه‌ مسافربری برکت به مقاصد خود انتقال دادند.

وی مطرح کرد : ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی کشور مربوط به استان ایلام است که پس از سال‌ها پرونده‌ مالیاتی نفت و گاز به ایلام انتقال داده شد و سالانه از این طریق بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال وارد استان می‌شود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : یکی از مطالبات مهم استان در سفر رئیس‌جمهور، اتصال خط ریلی اسلام‌آباد غرب به مهران است که تلاش‌ها برای اجرایی شدن این طرح ادامه دارد و در دستور کار است.

وی گفت : استان ایلام از موقعیت بسیار خوبی در کشور برخودار است و با توجه به مرز مشترک با کشور عراق، فرصت خوبی برای رونق و توسعه‌ اقتصادی استان ایجاد شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار