استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تقویت زیرساخت برق شهرستان فردوس گفت: جلسه ویژه بررسی این موضوع بلافاصله برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 10 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ رئیس جمهوری ۱۵ شهریور در سفر مردمی برای حضور در پیاده روی اربعین به خراسان جنوبی سفر کرد و علاوه بر حضور در مرکز استان به شهرستان‌های درمیان و فردوس نیز سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان فردوس با بیان اینکه برای توسعه صنایع خراسان جنوبی باید زیرساخت در استان وجود داشته باشد، گفت: در صورت ایجاد زیرساخت برق برخی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در همین شهرستان فردوس اعلام آمادگی کردند.

رئیس جمهوری افزود: احداث پست برق برای فردوس در برنامه استان وجود داشت و امروز برای تسریع در روند کار با وزیر نیرو تماس گرفتم تا با سرعت، پست برق مناسب را در این شهرستان داشته باشیم و افرادی که برای سرمایه گذاری در بخش صنایع اعلام آمادگی می‌کنند مشکلی نداشته باشند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: به زودی مسئله پست برق برای شهرستان با پیگیری استاندار، نماینده مردم در مجلس و فرماندار حل خواهد شد؛ بنابراین گزارش، امروز بررسی وضعیت پیشرفت پست‌های صنعتی برق خراسان جنوبی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان مرتبط برگزار شد و جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اظهارداشت: به همت دولت سیزدهم در جای جای خراسان جنوبی طرح‌های برق رسانی شاخص برای تقویت شبکه برق استان و در راستای توسعه سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تقویت زیرساخت برق شهرستان فردوس گفت: جلسه ویژه بررسی این موضوع بلافاصله برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

تقویت و تامین زیرساخت برق فردوس

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هم در این جلسه گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع تقویت و تامین زیرساخت برق شهرستان فردوس مطرح شد که این موضوع با حضور استاندار مورد بررسی قرار گرفت و فرآیند پیش بینی نیاز‌های تقویت شبکه برق شهرستان تدوین شد.

حسین محمودی افزود: همچنین بررسی پروژه‌ها و پست‌های مورد نیاز در شهرستان فردوس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: در برنامه کوتاه مدت، تامین برق شهرک صنعتی فردوس را در دستور کار قرار داده بودیم که پست ۱۳۲ کیلو ولت و اجرای خط آن است، این پروژه از چند سال پیش شروع و در این جلسه تصمیم گیری شد که جدی‌تر پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پست دیگری در منطقه کجه و در حوزه معادن شهرستان در دستور کار است که در این جلسه مصوب شد اجرای آن پست را با کمک ایمیدرو دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه مشترکان بزرگ با درخواست ۱۵۰ مگاوات نیز قرار شد، درخواست‌ها به ما ارسال شود تا پیگیری‌ها و مطالعات لازم صورت گیرد و براساس اطلاعات مشاور نسبت به ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت اقدام کنیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار