استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: شهرداری‌های استان موظفند زیارتگاه‌های شهدای گمنام خود را حتما هرچه سریع‌تر و تا قبل از پایان سال تکمیل کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 09 September 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان یزد اظهار داشت: بخشی از دستور کار هفته دفاع مقدس، تقدیر و تجلیل از افرادی است که در طول سال برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس، پیگیری مسائل مربوط به خانواده‌های جانبازان، شهدا و ایثارگران فعالیت می‌کنند است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس صرفا یک برهه زمانی محدود نبوده خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک گنج پایان‌ناپذیر و معدن بسیار بزرگ و ارزشمندی است که ما دائما می‌توانیم از آن استخراج کرده و به مصرف و بهره‌برداری از آن بپردازیم.

استاندار یزد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راهیان نور یک فناوری است، گفت: این فناوری در حقیقت فناوری استخراج و بهره‌برداری از این فرهنگ ناب و تبدیل آن به محصول مورد استفاده تمام جامعه است.

فاطمی با اشاره به اینکه ما همچنان در بهره‌برداری از این گنج بی‌پایان ناتوان هستیم گفت: در حال حاضر آن چیزی که ما از دفاع مقدس بهره‌گیری می‌کنیم به نوعی همانند خام فروشی از معادن است و هنوز نتوانستیم به بهره‌برداری کامل از آن دست پیدا کنیم.

وی دفاع مقدس را مظهر آرمان خواهی، ایثار و از خود گذشتگی دانست و گفت: هر یک از این موارد قله‌هایی هستند که تاثیر خود را در جامعه می‌گذارند و صرفا ما باید بتوانیم از آن بهره‌گیری لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید
به یاد علمدار سینمای دفاع مقدس| فیلمسازی که رهبر معظم انقلاب عملکرد او را مصداق تلاش مؤمنانه دانست

استاندار یزد اداره دفاع مقدس را با تدبیر و حکمت دانست و گفت: تمامی این موارد باید برای عموم مردم جامعه به ویژه جوانان تبیین کنیم تا همه نسبت به آن اطلاع داشته باشند.

فاطمی هفته دفاع مقدس را بهترین زمان برای بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و شنیدن پیام آنها دانست و گفت: پیام شهیدان همان موضوعی است که مقام معظم رهبری در جمع هیئت‌های دانش‌آموزی فرمودند.

وی ایستادگی، مقاومت و پایداری و نهراسیدن از غرب و شرق را بخشی از پیام شهدا دانست که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.

استاندار یزد توجه به همسران پیشکسوتان و به صورت ویژه بانوان تاثیرگذار در عرصه دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: این جامعه کمتر مورد توجه بوده و توجه به آن خود یک نوآوری در فعالیت‌های دفاع مقدس است که باید به آن توجه داشته باشیم.

فاطمی با بیان اینکه همسران شهدا و ایثارگران مجاهدت‌های فراوانی را در عرصه دفاع مقدس و پس از آن انجام دادند افزود: از زمان تربیت رزمندگان و ایثارگران تا زمان دفاع مقدس و حتی پس از آن هر روز این بانوان به جهاد و ایستادگی مشغول بودند و واقعا انسان از این صبر و عظمت آنها در بهت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این صبر، ایستادگی، جهاد و عظمت مادران و همسران شهدا در هیچ جایی به درستی بیان نمی شود گفت: باید نسبت به رفع این کوتاهی اقدام لازم را انجام دهیم تا بخشی از این ایثار و جهاد را برای جامعه تبیین کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های اشکذر، بافق و میبد و اردکان موظف هستند از منابع سال 1402، یادمان‌های شهدای گمنامی که در این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده را تکمیل کنند و شهرداری‌های بافق، میبد و اردکان هم موظفند که زیارتگاه‌های شهدای گمنام خود را حتما هرچه سریع‌تر و تا قبل از پایان سال تکمیل کنند.

فاطمی بیان کرد: در خصوص زیارتگاه و یادمان شهدای گمنام و همچنین زیارتگاه 900 شهید دفاع مقدس در خلدبرین، 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن به شهرداری پرداخت شده و مابقی هم پرداخت خواهد شد که ساماندهی آن انجام شود و باید هرچه سریع‌تر اقدام لازم در این حوزه انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظاهر این زیارتگاه در شان شهدای یزد نیست و باید این هزینه انجام شود تا بتوانیم زیارتگاهی در خور شان ایجاد کنیم و مردم هم بتوانند بهتر به زیارت این محل مقدس بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار