مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن بعد از پیشرفت ۷۰ درصدی، بر اساس میزان واریز وجه و زمان واریز وجه توسط متقاضی، رتبه‌بندی می‌شوند و افراد به ازای واریز هر یک‌ میلیون در روز یک امتیاز در سامانه کسب می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 09 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، حسینعلی مقصودی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن بعد از تامین زمین و انتخاب سازنده و واگذاری به گروه‌های ساخت در شهر‌های کوچک، اکثرا شروع شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بعد از پیشرفت ۷۰ درصدی، بر اساس میزان واریز وجه و زمان واریز وجه توسط متقاضی، رتبه‌بندی می‌شوند و افراد به ازای واریز هر یک‌میلیون در روز یک امتیاز در سامانه کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امتیاز هر متقاضی در سامانه قابل مشاهده است، افزود: بر این اساس افراد طبق اولویت می‌توانند واحد مسکونی خود را انتخاب کنند و در شرایط برابر نیز بین ۲ متقاضی قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

مقصودی تصریح کرد: مسکن‌هایی که در سنوات گذشته ساخت آن‌ها آغاز شده است زیربنای ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع دارند که در حال حاضر با توجه به درخواست‌های افراد دامنه گسترش یافته و به ۷۰ تا ۱۲۰ مترمربع رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: ۸۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که ۲۳ هزار نفر تائید نهایی شدند و از این تعداد ۱۷ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند و برای ۷۰ درصد این افراد تخصیص پروژه صورت گرفته است و به پروژه مسکن ملی متصل شدند.

وی گفت: طبق مصوبات جلسات شورای مسکن، افراد دهک‌های یک تا چهار که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یا در سامانه وزارت رفاه جزء این دهک‌ها هستند می‌توانند از تسهیلات صندوق ملی مسکن استفاده کنند.

مقصودی ادامه داد: دهک‌های یک و ۲ تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان و دهک‌های سه و چهار تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات می‌توانند دریافت کنند که این تسهیلات به صورت ۱۵ ساله و با سود ۲ درصد است و با کمک‌های نهاد‌های حمایتی، می‌توان آورده متقاضیان را به حداقل ممکن برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار