رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت:در گرامیداشت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری با عنوان «شهریور شعر و ادب» در اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، مهیار سپهری پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته شعر و ادب در اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، حوزه هنری استان اردبیل مجموعه برنامه‌های ادبی با حضور اساتید سطح اول کشور برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیمه دوم شهریور شاهد انتشار فراخوان برنامه معنوی - ادبی «روایت نویسی پیاده‌روی اربعین» با عنوان «شوق حرم» هستیم، خاطرنشان کرد: در روایت نویسی «شوق حرم» هدف بیان زوایای خاص این سفر معنوی برای همشهریان اردبیلی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: بیان خاطراتی خاص از تجربه‌های متفاوت و نقطه عطف زندگی راویان این رویداد معنوی، سبک زندگی و نگاه مناطق آذری نشین به این سفر و مفهوم زیارت، بیان ابعاد انسان‌ساز و تأثیرات و نکات تربیتی پیاده‌روی اربعین و تأثیر آن در زیست عفیفانه از دیگر اهداف این رویداد فرهنگی، هنری و مذهبی است.

سپهری با بیان اینکه مجموع خاطرات جمع‌آوری شده در این طرح در قالب کتاب به نام راویان خاطرات منتشر می‌شود، تصریح کرد: در دهه دوم شهریور همچنین شاهد اجرای برنامه هنری در قالب رویداد «شهریور شعر و ادب» در سطح استان اردبیل هستیم.

وی اضافه کرد: حضور نویسنده کشوری تیمور آقامحمدی در قالب دوشنبه‌های داستان و نقد و بررسی رمان «همه» از آثار این نویسنده یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: آغاز مجموعه کارگاه‌های «از ایده تا نمایشنامه» با تدریس رزاق صفوی کارگردان و از نمایشنامه نویسان فعال تئاتر اردبیل، دیگر برنامه رویداد هنری «شهریور شعر و ادب» است.

سپهری برنامه پایانی این رویداد هنری بعد از طی ماه صفر و در آغازین روز‌های ربیع‌الاول راه‌اندازی محفل شعر طنز «سارماشیق» با حضور ناصر فیض از طنزنویسان مطرح کشور و عباس حسین‌نژاد، مدیر دفتر طنز حوزه هنری اعلام و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت طنز در بیان بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی در شرایط کنونی می‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور میهمانان کشوری ضمن راه‌اندازی دوباره محفل طنز «سارماشیق» در استان، شاهد برگزاری کارگاه تخصصی با موضوعات تأثیر طنز نویسان ترک زبان بر ادبیات معاصر، طنز اجتماعی؛ باید‌ها و نبایدها، لزوم پرداخت به طنز در دفاع مقدس و طنز در آموزه‌های دینی خواهیم بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار