امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: مسئولیت دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی خطیر و سنگین است و این رسالت باید به درستی در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، رضا باوقار پیش از ظهر شنبه در دیدار با سرپرست دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: دامپزشکی با تأمین امنیت غذایی مردم کاری مقدس انجام می‌دهد حاضرم از تریبون نماز جمعه خدمات گسترده دامپزشکی را بازگو کنم.

وی حوزه امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه را از مهمترین مأموریت‌های دامپزشکی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تأمین غذا و سلامت و حلیت غذای مصرفی مردم از دیدگاه اسلام بسیار ضروری است و دامپزشکی در این امر مهم در خط مقدم قرار دارد.

باوقار با اشاره به اینکه فلسفه وجودی همه مسئولان خدمات رسانی خالصانه و صادقانه به مردم است و خدمت به خلق ا… اجر و قرب معنوی و اخروی دارد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با این گستردگی خدمات بسیار مظلوم مانده است.

امام جمعه مشگین شهر به موضوع جهاد تبیین و تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: اهتمام به جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از وظایف خطیر دستگاه‌های اجرایی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

باوقار تصریح کرد: تک تک مسئولان در هر رده مدیریتی که هستند باید فعالیت‌ها و خدمات خود را در قالب دولت خدمتگزار به مردم بازگو کنند چرا که تداوم این خدمات و گزارش آن‌ها سبب ایجاد امید، انگیزه و روحیه خود باوری در مردم شده و اعتماد عمومی جامعه افزایش می‌یابد.

در این دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز با تشریح الویت‌های اداره کل دامپزشکی اظهار کرد: این مأموریت‌ها در سه محور حفظ و حراست از جمعیت دامی استان از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مختلف، تأمین سلامت و بهداشت مواد غذایی از طریق نظارت بهداشتی بر اماکن تولید، توزیع و استحصال فراورده‌های خام دامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تدوین شده است.

مهدی فیضی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم دامپزشکی استان اردبیل تمام توجه خود را خدمت به جامعه هدف دامپزشکی که همان محروم‌ترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند کرده و هدف ما بالا بردن کیفیت خدمات رسانی به مردم و در پی آن افزایش رضایتمندی و افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار