با دومین پرواز هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به عنوان اورژانس هوایی، مجهز به ICU، ۳۰ مصدوم و ۷ بیمار بدحال از فرودگاه ایلام به پایگاه شهید لشگری منتقل شدند
کد خبر: ۱۱۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 08 September 2023

به گزارش تابناک ایلام، تعداد ۳۰ نفر مصدوم و ۷ بیمار بدحال امروز (پنجشنبه، ۱۶ شهریورماه) توسط اورژانس هوایی C-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید لشگری منتقل شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری در حاشیه این خدمت‌رسانی به بیماران، گفت: کارکنان پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش به دستور فرمانده نهاجا برای خدمت همه‌جانبه به زوار اربعین حسینی بسیج شده‌اند.

وی افزود: در این راستا، خدمات هواپیماهای ترابری بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش با انتقال زائران و پرواز مستمر و روزانه و تا پایان این همایش عظیم ادامه خواهد داشت.

فرمانده پایگاه شهید لشگری ضمن اشاره به خدمات این یگان به زوار اربعین، بیان کرد: یکی دیگر از جنبه‌های خدمت ما به زوار اربعین استفاده از هواپیماهای ترابری C-۱۳۰ در نقش اورژانس و آمبولانس هوایی است.

وی ادامه داد: در این اورژانس هوایی ظرفیت انتقال و جابجایی ۴۰ بیمار با شرایط عادی وجود دارد. علاوه بر این امسال و برای اولین‌بار یک ICU با ۱۰ تخت نیز در این هواپیما مستقر شده است.

امیر سرتیپ دوم جعفری، با اشاره به بخش ICU هوایی، گفت: ایجاد این بخش درمانی با تلاش جهادگران نیروی هوایی در سازمان جهاد خودکفایی و اداره بهداشت و درمان نهاجا است که با یک کار تیمی منسجم توانستند این مهم را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: شرایط این بخش ویژه که از کادر پزشکی مجرب نیروی هوایی ارتش نیز بهره‌مند بوده به گونه‌ای است که می‌تواند بیماران بدحال را در اسرع وقت و بهترین شرایط درمانی به تهران منتقل کند.

فرمانده پایگاه شهید لشگری با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش همواره در بحران‌ها و شرایط سخت یار و مددکار مردم است، تصریح کرد: این هواپیما با بخش ویژه درمانی و کادر متخصص آمادگی دارد تا در بحران‌ها و شرایط اضطراری به هر نقطه از کشور اعزام شود.

وی افزود: یکی از توانمندی‌های این بخش ویژه درمانی که در هواپیمای ترابری C-۱۳۰ مستقر شده این است که می‌تواند همه خدمات درمانی را به مناطق محروم و مناطق دور افتاده نیز ارائه کند.

امیر سرتیپ دوم جعفری، در پایان با بیان اینکه خودمان را خادم مردم می‌دانیم، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمیاری است و ما در این راه با تمام توانمندی و از صمیم قلب آماده خدمت به مردم عزیز کشورمان هستیم./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار