خرم آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۳ دانش آموز و سه هزار و ۲۰۳ دانشجو در این استان زیرپوشش این نهاد هستند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 07 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، جلال شیخ پور بیان کرد: اکنون ۳۵ هزار و ۵۰۳ دانش آموز از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند که در سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به آنان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اکنون سه هزار و ۲۰۳ دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد است اظهار داشت: سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی و ۲۶ میلیارد ریال کمک هزینه شهریه (بلاعوض) به دانشجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: طی تعطیلات تابستانی سال جاری به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش این نهاد، علاوه بر سفر‌های تفریحی زیارتی، دانش آموزان به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی مختلف و متنوع هفت کانون فرهنگی تربیتی استفاده کردند.

شیخ پور اظهار کرد: همچنین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان به صورت رایگان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت یادگیری دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: برگزاری اردو‌های آموزشی و تربیتی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است و این اردو‌ها در قالب اردو‌های دانش آموزی و دانشجویی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال همچنان در حال برگزاری است.

وی افزود: ۳۳۴ نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد در فاصله زمانی ۱۵ تیر تا ۲۲ شهریورماه در هر دوره به مدت پنج روز از برنامه‌های اردوگاه‌های مشهد مقدس، همدان و امام علی (ع) استان البرز با همراهی۲۲ مربی، از این خدمات بهره مند می‌شوند.

۳۵ هزار و ۵۰۳ دانش آموز از خدمات کمیته امداد لرستان بهره‌مند هستند

شیخ پور گفت: به منظور حمایت و خودکفایی مددجویان این نهاد در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی انجام شده که در این راستا تاکنون با اعتبار بیش از ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ۲۳ هزار و ۶۵۱ مورد اشتغالزایی در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هفت هزار و ۳۹۰ مورد جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد اهدا شده است یادآور شد: این مدت ۱۳ هزار و ۵۹۲ مورد لوازم ضروری منزل با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد اهدا شد.

به گزارش تابناک، ۲۳۵ هزار و ۱۵۵ نفر در قالب ۱۰۵ هزار و ۱۷۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار