با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها طی یک سال گذشته رخ داد:
تابناک-شرکت پالایش نفت بندرعباس طی یک سال به‌منظور حمایت از ساخت داخل و خنثی‌سازی تحریم‌ها، با تکیه بر توان متخصصان، بیش از ۴ هزار قطعه پالایشگاهی را برای نخستین بار در کشور بومی‌سازی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 20 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، حمایت از توان ساخت داخل به‌منظور اجرای راهبردهای داخلی این شرکت همسو با سیاست‌های کشور مبنی بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه‌های ملی و اتخاذ روش‌های مؤثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد بهبود در فرآیندهای عملیاتی و استمرار تولید اجرا شده است.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: با اقدام‌های انجام شده به‌منظور خودکفایی و بومی‌سازی قطعات و خنثی‌سازی تحریم‌ها در سال ۱۴۰۱ با حمایت سازندگان داخلی، ۴ هزار و ۱۱۰ قلم قطعه پالایشگاهی به تعداد کل ۱۲ میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه، برای نخستین بار در کشور ساخته و تأیید شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقلام ساخته شده جزء قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می‌کند، افزود: حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور پارسال سبب صرفه‌جویی به ارزش بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تأکید کرد: همچنین با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های پالایشگاه نفت بندرعباس، در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز ۳۹۰ قلم کالا بدون نقشه اولیه و تنها با تکیه بر دانش و توان متخصصان این پالایشگاه برای نخستین بار، با مهندسی معکوس طراحی و بومی‌سازی شد که در این مدت ۱۱۲ هزار قطعه مهندسی معکوس شده ازسوی تولیدکنندگان داخلی ساخته شد که سبب ۲۷۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی شد.

نامور بیان داشت: حمایت از ساخت داخل برای تامین دستگاه‌ها، تجهیزات و ادوات موردنیاز از سیاست‌های مهم صنعت نفت برای بی‌اثرسازی تحریم‌ها و استمرار تولید است که به این منظور در شرکت پالایش نفت بندرعباس مطابق با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و راهبرد تعریف شده است که بر اساس این راهبرد و با اعتماد به سازندگان داخلی برای تأمین قطعات و کالاهای موردنیاز، در یک دهه اخیر بیش از ۳۰ هزار قطعه از لوازم فنی موردنیاز ازسوی شرکت‌های ایرانی ساخته شد که افزون بر رفع نیاز پالایشگاه، ایجاد اشغال مولد و تقویت روحیه خودباوری در سازندگان داخلی سبب صرفه‌جویی بیش از ۵۰ میلیون یورو شد.

وی گفت: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تامین به موقع قطعات و کاهش ریسک‌های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی‌سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغال‌زایی با حمایت از شرکت‌های داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه‌جویی اقتصادی از دستاوردهای راهبرد شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار