فرمانده مرزبانی کرمانشاه:
فرمانده مرزبانی کرمانشاه گفت: مسیر تردد عراق به منظور تسریع در ورود به عتبات عالیات هموار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 06 September 2023
سردار کیاست سپهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته در آستانه مراسم معنوی اربعین به دنبال هموارتر کردن مسیر تردد زائرین بوده تا با سرعت و آهنگ بیشتری به سمت عتبات عالیات راهی شوند. 
 
وی افزود: به دنبال این بودیم، زائرین در نوار مرزی کشور و خاک عراق با امنیت کامل مسیر را طی طریق کرده و به اوطان خود بازگردند و تعامل و همکاری خوبی بین مسئولین سیاسی ٢ کشور و مسئولین امنیتی استان دیاله عراق صورت گرفت. 
 
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک روز پیش از اربعین جمعیتی حدود ٧٠٠ هزار نفر از این مرز عبور کردند و به یاری خداوند کوچکترین مشکل امنیتی نداشتیم و زائران در طول مسیر در امنیت کامل تردد کردند. 
 
وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام شد رضایتمندی خوبی در بین زوار وجود داشت و این نشان می‌دهد باید برای سال آینده خودمان را آماده تردد بیش از یک و نیم میلیون نفر کنیم. 
 
این مسئول با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ما کاستی‌هایی دارد که باید برطرف شود، بیان کرد: پس از ایام اربعین نباید کار را رها کنیم و به فکر ساماندهی پایانه، اطراف آن و شهرستان قصرشیرین باشیم. 
 
وی گفت: به دنبال این هستیم در پایانه منذریه متناسب با ظرفیت موجود، مشکلات را برطرف کنیم و وعده دادند پس از پایان اربعین امسال آغاز به کار کرده و برنامه جدیدی برای مرز «منذریه» تعریف کردند تا زائرین به سلامت و با سهولت و آرامش و در شرایط مناسب در پایانه منذریه حضور یافته و به سمت کشور عراق تردد کنند. 
 
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرز خسروی با توجه به راه‌های دسترسی بسیار استاندارد چهار بانده بدون مشکلاتی که در ترافیک دارد و کمترین پیچ حادثه‌خیز در کرمانشاه و وضعیت عبور و مرور آسان، ظرفیت خوبی در این پایانه وجود دارد. 
 
وی گفت: تردد زوار به این مرز در سال‌های آینده بیشتر می‌شود و امکاناتی که توسط نهادهای مختلف در این پایانه ایجاد شده امکانات خوبی است و امید است برای سال آینده هم این مشکل برطرف شود و به صورت ١٠٠ درصدی برای حرکت به سمت عتبات و عالیات در خدمت زوار باشیم. 
 
این مسئول اذعان کرد: توصیه من به زائرین این است که اکنون با توجه به اینکه تردد در جاده‌های ما بسیار پر ترافیک و بالا است، در مرز خسروی و قسمت‌هایی که فرصت استراحت پیش می‌آید استراحت کنند.
 
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار