فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی شمال‌شرق:
فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی شمال‌شرق با بیان اینکه فضای هوایی ایران تا کنون صددرصد امن است گفت: آسمان ایران به عنوان منطقه امن برای ترازیت مسافران از طریق هواپیما در خاور میانه معرفی شده است چرا که به خوبی توانسته ایم جلوی هر نوع تهدید هوایی را بگیریم.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ 05 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، امیرسرتیپ ۲ ستاد محمدرضا معصومی با اعلام این مطلب عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره تلاش کردند به طرقی نظام را تحت تاثیر قرار بدهند و زمانی که در جنگ سخت شکست خوردند وارد علمیات جنگ نرم شده اند.

وی با بیان اینکه در همه حوزه ها برای مقابله با دشمن آماده ایم، افزود: ماموریت پدافند هوایی با توجه به ماهیت عملکردش در حوزه راداری، عملیاتی، سامانه موشکی، جنگ الکترونیک و جمع آوری اطلاعات فعالیت دارد و در  این راستا از  پهپاد و حوزه سایبر بهره می بریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) تصریح کرد: پدافند یک شبکه به هم پیوسته است و در کشور ۹ منطقه تعریف شده است که منطقه شمال شرق با دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم مرز است و عبور هر شی در آسمان ایران در این منطقه در کنترل ما است.

معصومی بیان کرد: با توجه به دستگاههای اطلاعاتی پیشرفته که در اختیار ما است و اکثر این دستگاهها بومی است هر شی که بخواهد از آسمان ایران عبور کند یا وارد شود  ابتدا باید با رادارها ارتباط برقرار کندو با دستگاههای پیشرفته ما در عرض چند ثانیه مورد شناسایی دستگاهای رادی ما می شود.

وی افزود: چند سال است جهاد خودکفایی در منطقه پدافند شمال شرق شروع کردیم و دستاوردهای خوبی در زمینه تجهیزات و قطعات پرمصرف رادارها و تجهیزاتی دفاعی هوایی به دست آوردیم به طوری که این دستاوردها به سامانه کشف و شناسایی کمک می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) بیان کرد: بسته به نوع هر تهدید پدافند هوایی برنامه‌ریزی و سناریوی دفاعی خود را می‌چیند، منطقه پدافند هوایی شمال شرق پوشش خوبی در حوزه راداری دارد و یکی از مناطق فعال در پدافند محسوب می‌شود  و در حوزه هوایی تهدیدی نبوده که نیاز به برخورد جدی داشته باشیم.

معصومی با بیان اینکه فضای هوایی ایران ددرصد امن است ادامه داد: آسمان ایران به عنوان منطقه امن برای ترازیت مسافران از طریق هواپیما در خاور میانه معرفی شده است چرا که به خوبی توانسته ایم جلوی هر نوع تهدید هوایی را بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار