معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خواستار ورود جدی همه دستگاه‌ها به موضوع برخورد با کشاورزان مهاجر شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 04 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا طهماسب نجفی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمانشاه که امروز (۱۲ شهریور) برگزار شد، از وضعیت نامناسب منابع آبی کرمانشاه یاد کرد و گفت: کمتر شهری در استان داریم که مشکل آب نداشته باشد. همین حالا نیز در شهر کرمانشاه شب‌ها مخازن بسته می‌شود تا برای مصرف روز آتی پُر شود.

وی از وضعیت نامناسب دشت‌های استان نیز یاد کرد و احتمال بروز فرونشست و فروچاله در دشت‌ها را در سال‌های آتی دور از انتظار ندانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه صیانت از منابع آبی را در چنین شرایطی بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم وضعیت کرمانشاه به وخامت برخی نقاط دیگر کشور برسد و بعد کاری انجام دهیم.

نجفی یکی از مهمترین مواردی که به منابع آبی کرمانشاه صدمه می‌زند را فعالیت کشاورزان مهاجر غیرمجاز اعلام کرد و ادامه داد: چندین سال‌ است این کشاورزان در کرمانشاه فعالیت می‌کنند و باید پیش از آنکه آسیب‌های جبران ناپذیری به منابع آب و خاک استان وارد شود، جلوی کار آنها را گرفت.

وی با بیان اینکه تا کی باید شاهد فعالیت این کشاورزان در کرمانشاه باشیم، برخورد با آنها را نیازمند کار تیمی همه دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: اگر با چند کشاورز مهاجر برخورد جدی شود، دیگر شاهد حضور آنها در کرمانشاه نخواهیم بود.

نجفی با بیان اینکه کشت برنج در شهرستان‌های شرقی استان نیز آسیب جدی به منابع آبی وارد می‌کند، افزود: جلوگیری از کشت برنج باید با رویکرد پیشگیرانه باشد، نه اینکه اجازه بدهیم کشت انجام شود و آب زیادی مصرف شود و بعد سراغ امحاء آن برویم.

وی همچنین خواستار تسریع در برخورد با چاه‌های غیرمجاز در استان و پُر کردن واقعی آنها شد و همراهی دستگاه‌های نظامی را نیز برای این مهم ضروری دانست.

علی‌میر حسنی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز از شناسایی ۱۵۵۰ هکتار اراضی کشاورزی که به کشاورزان مهاجر اجاره داده شده خبر داد و گفت: عمده این اراضی کشاورزی در کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور و صحنه قرار دارند.

وی برخورد با این شیوه کشت را نیازمند همراهی همه بخش‌ها دانست و افزود: متاسفانه صاحبان هیچکدام از این اراضی به اینکه زمین کشاورزی خود را اجاره داده‌اند، اقرار نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار