استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به برنامه ریزی دولت برای انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب آب خلیج فارس تا کمتر از یک سال دیگر به یزد گفت: کل پروژه خط انتقال آب به یزد تا سه سال دیگر تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 04 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات اثرگذاری که در سال گذشته در استان انجام شده است، اظهار داشت: در حوزه ناترازی انرژی، بنیاد ملی مسکن و پروژه‌های طرح‌های روستایی، مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری استان در زمینه مخاطرات به‌ویژه سیل و موارد مختلف دیگر اقدامات مهمی انجام شده است. 

استاندار یزد ادامه داد: پروژه انتقال آب از دیگر اقدامات مهم استان است که مصوبه تامین مالی آن پس از فراز و نشیب‌های بسیار گرفته شد و ظرف کمتر از یکسال تا سقف 30 میلیون متر مکعب آب به استان انتقال داده خواهد شد و پس از 3 سال این پروژه نیز تکمیل خواهد شود. 

وی عزم استان را در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: در سطح کشور جوان‌ترین رده سنی مدیران از آن استان یزد است و این نشان از اعتماد دولت به جوانان است.

وی به خط انتقال آب خلیج فارس که توسط صنایع یزد انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با خط انتقالی صنایع به اردکان وجود داشت این بود که خط در استان یزد انجام شده بود به اردکان هم رسید ولی مردم استان از آن انتفاعی نداشتند به همین دلیل در این دولت خط اضطراری با 30 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد و خط صنایع را به مخزن شحنه با ظرفیت 300 لیتر متصل کردیم تا بتوانیم در زمان نیاز از آن بهره‍‌‌‌مند شویم.

فاطمی در ارتباط با اهمیت اجرای این طرح گفت: در اوج تابستان ارتفاع آب موجود در مخازن یزد به 30 سانتی‌متر می‌رسید و در زمستان که مصرف آب کم می‌شد ارتفاع دو تا 3 متر و 20 سانتی‌متر می‌شد و این به معنای آن بود که در تابستان شرایط یزد به شدت بحرانی بود.

استاندار یزد افزود: با اجرای این خط پدافندی، در مواقع اضطراری این مشکل را برطرف کردیم که منجر به پایداری شبکه آب در استان در هنگام اوج مصرف بود و خوشبختانه وضعیت بحرانی تامین آب در استان برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: همین کار برای شهرستان اردکان هم در حال انجام است و مطالعات آن صورت گرفته و برای انتقال 600 لیتر بر ثانیه از انتقال آب پدافندی به این شهرستان اقدامات لازم در حال انجام است.

فاطمی با بیان اینکه شهرستان‌های اردکان و میبد بدترین وضعیت را در ارتباط با کیفیت آب در سطح استان دارند گفت: برای شهرستان میبد هم موافقت لازم صورت پذیرفته که با مشارکت صنایع میبد، این آب به شهرستان انتقال پیدا کند.

استاندار یزد ممکن است این سوال پیش آید که با وجود اجرای این خط چرا یزد با مشکل فشار آب در برخی محلات مواجه است و در ارتباط با این موضوع باید بدانیم که مشکل فشار کم در برخی از محلات به دلیل مشکلات در شبکه توزیع است که به دنبال رفع آن از طریق پروژه رینگ شهری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار