استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: ۷۰۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از مرز خسروی تردد کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 03 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه امروز در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه پنج، اظهار کرد: سه روز گذشته جریان بازگشت زائرین سرعت و تراکم بیشتری گرفته و ما با افتخار در مسیر رفت و برگشت پذیرای زائران هستیم.

وی افزود: تا کنون جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از مرز خسروی تردد کردند، امروز حدود ٣۴ هزار نفر از مرز خسروی وارد کشور شدند و سفر زیارتشان را در این مرز تمام کردند.

استاندار کرمانشاه در خصوص وجود مشکلات حمل و نقل زائران تصریح کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد طبیعتاً با توجه به اینکه در سال‌های گذشته قدری مرز خسروی تردد کمتری داشته نام عراقی آن یعنی منذریه در کربلا کمتر مورد شناخت بوده است.

وی عنوان کرد: امسال با مقدماتی که انجام شد و توافقاتی که صورت گرفت از خیابان شاه السره در کربلای معلی ترمینالی تعیین شد و مسافرین و زائرین از آن طریق می‌توانند به سمت مرز خسروی حرکت کنند.

صحرایی در خصوص ظرفیت پارکینگ‌های موجود در مرز خسروی بیان کرد: با وجود تراکم بسیار زیاد و استقبال بسیار خوب هموطنان از مرز خسروی امسال مشکلی در خصوص ظرفیت پارکینگ‌ها نداشتیم.

وی تاکید کرد: تا این لحظه مشکل پارکینگ وجود نداشته و ظرفیت خوبی فراهم شده بود البته ما با توجه به روند افزایشی زائرانی که از این مرز تردد می‌کنند برای سال آینده باید این پارکینگ‌ها را افزایش بدهیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیتی که در حال حاضر در پارکینگ‌های این مرز وجود دارد احتمالا حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نفر دیگر از زائرین از این مرز بازگردند و این سفر را از این مسیر ادامه خواهند داد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر رفت در حال حاضر تراکم کمتری دارد، خیلی ساده‌تر زائرین می‌توانند مسیر را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و پیشنهاد ما این است که اگر هموطنان در مسیر رفت یا در مسیر برگشت شهرهای مقدس کربلا، کاظمین و سامرا را در برنامه‌هایشان داشته باشند این سفر خیلی لذت بخش‌تر و بسیار پربارتر خواهد شد.

صحرایی افزود: بعضی از زائران ابتدا به کاظمین سفر می‌کنند و بعد به سمت کربلا مشرف می‌شوند اگر در برگشت نیز این انتخاب را داشته باشند ترددشان خیلی راحت‌تر شود.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های مرز خسروی این است که آمد و رفت به شهرهای مقدس کاظمین و سامرا بسیار راحت‌تر است.

صحرایی تصریح کرد: توصیه‌ای برای هموطنان دارم، با توجه به تراکم فعلی جاده‌ها خواهش بنده و همکاران این است زائرانی که وارد کشور می‌شوند بلافاصله شروع به رانندگی نکنند.

وی بیان کرد: در موکب‌هایی که در مرز برای زائرین آماده شده ۲ الی سه ساعت استراحت کنند و یک پذیرایی را دریافت کنند و با آرامش و راحتی بیشتری رانندگی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار